پیش بینی برنامه های ویژه برای گردشگران تابستانی خداآفرین

قائم مقام مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس و مدیر مرکز خداآفرین از پیش بینی ویژه برنامه های متنوع برای میزبانی از گردشگران تابستانی خبر داد.

به گزارش فرینا، جعفر ملکی عنوان کرد: پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر، فصل جدید گردشگری خداآفرین را آغاز می کند و پیش بینی می شود که از عید فطر و با توجه به تعطیلات این عید، شاهد حضور خیل عظیمی از گردشگران در خداآفرین باشیم.
وی افزود: همانند نوروز، برای تابستان خداآفرین نیز برنامه های ویژه فرهنگی، هنری و ورزشی در نظر گرفته شده است و با توجه به نظرات مسافران نوروزی و استقبالی که در نوروز 96 از این برنامه ها صورت گرفت، سعی کرده ایم تا بر کیفیت و کمیت برنامه های تابستانی بیفزاییم.
ملکی عنوان کرد: برگزاری مراسم های عاشیق نوازی نیز با توجه به استقبال بالای گردشگران و مردم منطقه در تابستان نیز ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: سایت قایقرانی نیز همچنان فعال است. به طوریکه در این سایت و در ساحل دریاچه سد خداآفرین، برنامه های ویژه ورزشی برای گردشگران در نظر گرفته خواهد شد.
ملکی در ادامه گفت: جشنواره های مختلف تابستانی نیز برای روزهای آتی در نظر گرفته شده است و در شهریور ماه نیز همزمان با روز شعر و ادب، همایشی برای بزرگداشت استاد شهریار برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: در مورد سایر برنامه ها می توان به جشنواره عشایری خداآفرین و دایر نمودن کمپ عشایری اشاره کرد که معمولا مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد. گرفتن عکس با لباس های محلی، خرید محصولات دامی و لبنی عشایر و صنایع دستی نیز بخشی از این کمپ ها خواهد بود.
گفتنی است، خداآفرین زون سوم منطقه آزاد ارس محسوب می شود که بیشترین کاربری آن در زمینه گردشگری تعریف شده است. در نوروز 96 نیز برنامه های متنوعی که در خداآفرین به اجرا درآمد و باعث شد تا این شهرستان در بین 21 شهرستان آذربایجان شرقی در مجموع آمار بازدیدهای نوروز از جاذبه های گردشگری و در مجموع اقامت های نوروزی با استناد به سامانه ثبت اطلاعات و آمار گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به رتبه سوم دست پیدا کند.

امتیاز به خبر :