برگزاری رقابت‌های جام یادگار امام فرصتی برای خدمت به مردم چابهار است

  • چهارشنبه 7 تير 1396 - 08:41
  • چابهار
  • 0 دیدگاه
رییس اسبق فدراسیون کشتی، گفت: کشتی به عنوان ورزش ملی ایرانیان در بین قشرهای مردم از محبوبیتی بسیار بالا برخودار است.

به گزارش فرینا، محمدرضا طالقانی افزود: برگزاری رقابت‌های کشتی جام یادگار امام در منطقه محروم چابهار می‌تواند باعث خدمت به این منطقه باشد و موجب شود تا هم مردم بیشتری این نقطه از کشور را بشناسند و هم گردشگران داخلی یا خارجی، چابهار را به فهرست سفرهای خود اضافه کنند.
طالقانی با اشاره به علاقه‌مندی ایرانی‌ها به سفر و دیدن جای‌جای ایران گفت: ایرانی‌ها معمولا برای سفر شهرهای شمالی، گاهی کیش یا شهرهایی چون اصفهان یا شیراز را انتخاب کنند. این نوعِ انتخاب مقصد، دلیلی جزء این نداردکه در معرفی شهرهای دیگر کوتاهی شده است. اما حالا که قرار است چابهار برای چندروز میزبان پهلوانان کشتی باشد، مردم پهلوان‌دوست ایران ناخودآگاه با این منطقه بسیار زیبا هم آشنا می‌شوند و با توجه به اینکه چابهار دیدنی‌های زیادی دارد، اینجا را هم به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب کنند که این باعث رونق بازارهای چابهار می‌شود.
وی افزود: واقعیت این است که وضع کسب و کار جوانان خیلی از شهرهای ایران حتی بدتر از تهران است و علم اقتصاد رونق گردشگری را یکی از راه‌های مبارزه با بیکاری می‌داند. پس دست‌اندرکاران منطقه آزاد چابهار باید از فرصت میزبانی رقابت‌های کشتی جام یادگار امام نهایت استفاده را ببرند تا بلکه هر روز شاهد بیشترشدن گردشگران این نقطه از کشورمان باشیم.
رییس اسبق فدراسیون کشتی در پایان گفت: خداوند به بندگان خود امانت‌هایی داده است و از ما انتظار امانت‌داری دارد. اگر در چابهار یا هر جای دیگر این سرزمین امکانات طبیعی داشته باشیم و آن را نتوانیم به خوبی مورد استفاده قرار بدهیم، به نوعی گناه کفران نعمت را گردن گرفته‌ایم.


 

امتیاز به خبر :