پیگیر اخذ مجوز خروج خودرو از کیش هستیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه آزاد سازی مجوز خروج خودرو در اختیار گمرک جمهوری اسلامی است گفت: پیگیری های لازم برای کسب مجوز خروج موقت خودرو از کیش انجام شده است و در انتظار پاسخ روشن از گمرک هستیم.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید ازمنطقه مسکونی نوبنیاد فازهای 2و 3 این شهرک را از زیباترین و استانداردترین شهرک مسکونی کشور عنوان کرد و افزود : اصول و مبانی شهرسازی در ساخت آن به خوبی رعایت شده است .
وی با تاکید بر اینکه در ساخت آن نظارت های لازم صورت گرفته است ازسرمایه گذاران و دست اندرکاران در حوزه نظارت قدردانی کرد.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: این شهرک بدون تخلف ساختمانی ساخته شده وطراحی زیبا و ساخت فضای شهری مناسب آن در خور تقدیر است.
وی با بیان اینکه از روند پیشرفت کار به صورت متناوب بازدید انجام گرفته است اظهار کرد: در بازدید امروز نیز دستورهای لازم برای سرعت بخشی به فعالیت های باقی مانده در حوزه شهری به دست اندرکاران داده شد.
مونسان به اقدامات صورت گرفته در بخش فضای سبز و معابر اشاره کرد و گفت: تا کنون حدود چهار هزار متر مربع از پیاده روهای شهرک سنگفرش شده است و مابقی آن نیز توسط پیمانکاران اجرا خواهد شد.
وی توضیح داد : قرار است در قسمت هایی که معابر آن عریض است علاوه بر سنگفرش، فضای سبز نیز اضافه شود تا به زیبایی مجموعه بیافزاید.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد در آینده چه برنامه های در این منطقه به اجرا گذاشته می شود اظهار کرد: در افق های بعدی ایجاد فضاهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی مورد توجه است و قطعه های مناسبی نیز برای این فضاها در نظر گرفته شده است که متناسب با جمعیت منطقه به مجموعه های فرهنگی نیز اضافه خواهد شد.
مونسان در پاسخ به دیگر سوال ایرنا که تا چه حد به اهداف خود در این زمینه رسیده اید گفت: از روند کار در این منطقه رضایت دارم و با اتمام عملیات ساخت و ساز در این منطقه، شهرک نوبنیاد به یکی از شهرک های خوب و نمونه تبدیل می شود.
وی در ادامه در مورد برقراری خدمات حمل و نقل عمومی در این منطقه نیز اظهار کرد : دستورات لازم در این زمینه داده شده و رانندگان مینی بوس و تاکسی ملزم به ارائه خدمات به ساکنان منطقه هستند.

پیگیر دریافت مجوز خروج موقت خودرو از کیش هستیم
وی در مورد وضعیت خروج موقت خودرو از کیش گفت: آزاد سازی مجوز خروج خودرو در اختیار گمرک جمهوری اسلامی است و به رغم پیگیری های صورت گرفته تا کنون به نتیجه ای نرسیده ایم.
وی با بیان اینکه بخشنامه گمرک مانع خروج خودرو ها از کیش است افزود : مکاتبه ای به عنوان رئیس شورای تامین جزیره کیش با گمرگ انجام شده اما پاسخ روشنی دریافت نکرده ایم.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش ابراز امیدواری کرد که در آینده بتوانیم پاسخ قانع کننده ای دراین زمینه از گمرک دریافت کنیم.
وی با بیان اینکه ایجاد مشکل در برخی مناطق آزاد در این زمینه دلیل منطقی برای صدور بخشنامه عمومی نیست اظهار کرد : تا کنون در کیش مشکلی در زمینه خروج و و بازگشت خودروها نداشتیم.
مونسان با تاکید بر اینکه خروج خودروها از کیش براساس ضوابط و با مجوز لازم صورت می گرفت افزود : مسئولان گمرگ نیز بر این مساله اذعان دارند که امیدواریم با پیگیری های انجام شده به نتیجه خوبی برسیم.

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :