120 هیات سرمایه گذار خارجی پس از برجام از ظرفیت های چابهار دیدن کردند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: پس از توافق هسته ای برجام بیش از 120هیات سرمایه گذار خارجی از ظرفیت های تجاری، اقتصادی، گردشگری و ترانزیتی این شهرستان دیدن کردند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، عبدالرحیم کردی  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پس از توافق هسته ای و تصویب برجام اثرات خوبی عاید منطقه آزاد چابهار شده است.
وی ادامه داد: برجام نگاه سرمایه گذاران را برای حضور در چابهار تغییر داده است.
وی بیان کرد: چابهار نقطه ای امن برای فعالیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
وی افزود: منطقه آزاد چابهار با بیش از 20 سال از زمان تاسیس نقش مهمی در توسعه این منطقه داشته است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: این شهرستان با داشتن 2بندر شهید بهشتی و کلانتری، منطقه آزاد و متصل بودن به آب های اقیانوسی فرصت بی نظیری برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.
کردی اظهار داشت: در سالجاری شاهد رشد ۲۵ درصدی تولید و اشتغال در چابهار بودیم.
وی ادامه داد: برنامه ریزی شده است تا منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار برای زنان سرپرست خانوار این شهرستان شغل ایجاد کند.
وی افزود: منطقه آزاد چابهار برای توسعه ورزش این شهرستان تلاش های زیادی را انجام داده است.
وی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا مجوز لازم برای فدراسیون کریکت در چابهار را اخذ کنیم و این رشته را با ساخت ورزشگاه اختصاصی کریکت کاملا احیا و در مسیر کسب موفقیت های لازم قرار دهیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: واردات خارجی مواد اولیه نسبت به سال گذشته 114درصد رشد داشته که این امر سبب افزایش 22 درصدی تولیدات و صادرات در این منطقه شده است.
کردی یکی از بزرگترین مشکلات منطقه آزاد چابهار را نداشتن بندر و فرودگاه عنوان کرد و افزود: بعد از گذشت سالها تنها مجوز راه اندازی فرودگاه بین المللی اخذ شده و اقدام قابل توجهی در این مورد صورت نگرفته است.
وی تاکید کرد: اقداماتی برای الحاق بندرشهید بهشتی و شهید کلانتری در دست انجام است.
وی به برگزاری رقابت های کشتی جام یادگار امام(ره) در منطقه آزاد چابهار اشاره کرد و گفت: برگزاری این تورنمت با حضور بیش از 350 نفر و 18 تیم از 15 کشور دنیا نشان از امنیت و آرامش این منطقه است.
وی افزود: هزینه های رقابت های بین المللی کشتی جام یادگار امام(ره) را صنایع مختلف منطقه آزاد، بانک پاسارگاد، تبلیغات محیطی و فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی پرداخت کرده است.
وی خاطر نشان کرد: منطقه آزاد بر خلاف تبلیغات سوء برخی از شبکه های اجتماعی هیچ هزینه ای در این مورد پرداخت نکرده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: پخش زنده بیش از 10 ساعت از رقابت های کشتی در شبکه سه سیما و دیگر شبکه های تلویزیونی، معطوف شدن رسانه های داخلی و خارجی برای پوشش خبری قطعا برای توسعه چابهار تاثیرگذار است.
کردی با اشاره به ساخت مجموعه کامل دهکده ورزشی در رشته های فوتبال، کریکت، فوتسال، استخر شنا و غیره، افزود: چهار تشک کشتی از سوی منطقه آزاد چابهار برای توسعه و حمایت از رشته کشتی به شهرستان های چابهار، نیکشهر، قصرقند و کنارک به صورت رایگان اهدا شده است.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

امتیاز به خبر :