ظرفیت‌سازی برای توسعه پایدار صادرات محصولات کشاورزی با برگزاری نمایشگاه های تخصصی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برگزاری نمایشگاه های تخصصی صادراتی کشاورزی درمناطق آزاد و ویژه اقتصادی بستری مناسب برای عملیاتی کردن توسعه پایدار صادرات محصولات کشاورزی به شمار می رود.

به گزارش فرینا، اسمعیل کریم زاده در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین نمایشگاه بین الملی تخصصی، صادراتی کشاورزی، گل و گیاه، نهاده های کشاورزی، دام و طیور، آبزیان، ماشین آلات و صنایع وابسته در منطقه آزاد ماکو که با حضور تشکل ها و جمعی از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، اظهارکرد: اولین نمایشگاه بین الملی تخصصی، صادراتی کشاورزی، گل و گیاه، نهاده های کشاورزی، دام و طیور، آبزیان، ماشین آلات و صنایع وابسته از مورخه 27 تا 30 تیرماه در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.
وی بر لزوم مشارکت فعال تشکلها و واحدهای تولیدی و صنعتی کشاورزی در برگزاری نمایشگاه بین الملی تخصصی، صادراتی کشاورزی در منطقه آزاد ماکو تاکید کرد.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو پیشرو در توسعه اقتصادی استان است، اضافه کرد: اتخاذ سیاست گذاری مناسب در تامین نیاز های کشورهای همسایه و شناخت بازار های هدف، باعث توسعه و رونق صادرات محصولات کشاورزی می شود.
کریم زاده با اشاره به جایگاه استان در تولید محصولات کشاورزی در کشور و پتانسل های خوب موجود در بخش کشاورزی این منطقه و استان، ادامه داد: شناخت بازار، انتقال تجربیات، ظرفیت های خوب منطقه آزاد ماکو، حفظ و ارتقای موقعیت آن در مبادلات و توسعه اقتصادی و رونق صادرات از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است .
وی توجه و حمایت از تولیدات داخلی و رسیدن به خود اتکایی و خود کفایی درتولیدات کشاورزی را جزء سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود: شرایطی در این منطقه برای رشد و توسعه استان به وجود آمده که باید تلاش نماییم از شرایط به وجود آمده بهره لازم را ببریم.
حسن الهوردی زاده، مدیرمرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه گفت: در این نمایشگاه که به مدت 4 روز برگزار می شود، شرکت های بزرگ تولید کننده انواع محصولات باغی، زراعی، گل و گیاه و ماشین آلات پیشرفته و مکانیزاسیون کشاورزی و فعالان این بخش در راستای اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند.
وی تاکید کرد: زیر ساخت های ایجاد شده در منطقه آزاد ماکو در جهت توسعه تجاری و شکوفایی اقتصادی استان نقش مهمی را دارد و با توجه به اینکه منطقه آزاد ماکو دروازه ورود به اروپا است، با بهره مندی از این منطقه می توان فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران و صادرکنندگان ایجاد کرد.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :