بازدید مدیرکل نظارت بر تشکل های سازمان حمایت از تولیدکنندگان از منطقه ویژه سلفچگان

مدیر کل نظارت بر تشکل های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بازدید و با مدیرعامل این منطقه دیدار کرد.

به گزارش فرینا، مجید ارغنده پور در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و دیدار با مدیر عامل این منطقه، از تمامی فعالان و صنایع مستقر در این منطقه دعوت کرد تا در همایش ارزیابی حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان شرکت نمایند.
ارغنده پور با اشاره به نتیجه حاصل از این ارزیابی که می تواند در سطح ملی نیز مطرح باشد، ارائه تسهیلات ویژه به دریافت کنندگان این جایزه و صنایعی که حائز امتیازات لازم می شوند از جمله مزیت های حضور در این همایش عنوان کرد. 
وی افزود: دستگاه ها و وزارت خانه هایی همچون، صنعت،معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان وسازمان ملی استاندارد از ناظران انتخاب صنایع برتر در این همایش هستند که باید تاییدیه صادر نمایند و این تاییدیه ها توسط ما انجام خواهد شد و به نوبه خود دقت و حساسیت این موضوع را نشان می دهد.
مدیرکل نظارت بر تشکل ها و هماهنگی امور استان های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، از جمله ویژه گی های این همایش را استفاده از صنایع معرفی شده و حائز رتبه های برتر تسهیلات گوناگون، اولویت های خریدهای دولتی و تبلیغات مناسب در صدا و سیما اعلام کرد.
ارغند پور گفت: با توجه به اینکه استان قم تاکنون در این زمینه حرکتی انجام نداده است آمادگی داریم تا در سطح استانی و یا واحد های صنعتی که در سطح ملی هستند این ارزیابی را انجام دهیم.
وی با اشاره به این نکته که در کشور ما متاسفانه مصرف کنندگان قدرت دفاعی ندارند، پیشرفت همزمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کنار توسعه و پیشرفت صنایع در کشورهای پیشرفته را عامل اصلی رشد و آشنایی تولید کنندگان و مصرف کنندگان از حقوق یکدیگر دانست. همچنین افزود: با توجه به طولانی شدن تصویب قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کشور، از سال 72 تا 1388، اجرایی شدن این قانون در کشور نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.
در ادامه این نشست مدیرعامل منطقه ویژه نیز ضمن تایید سخنان مدیرکل نظارت بر تشکل ها و هماهنگی امور استان های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، گفت: باید در مورد حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان فرهنگ سازی شود تا هر کدام به حقوق خود آشنا شوند.
سید مهدی طباطبایی افزود: در برخی از موارد تولید کنندگان حقوق اولیه مصرف کنندگان را نیز رعایت نمی کنند و مصرف کنندگان نیز اگر به حقوق خود آشنا هم باشند حرف و سخنشان به جایی نمی رسد لذا باید ضمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، هر دو طرف را به حقوق خود آشنا نمود و فرهنگ سازی از الزامات اولیه این مقوله است.

 

امتیاز به خبر :