لزوم ارتقای جایگاه پدافند غیرعامل در صنعت پتروشیمی

نظارت و پایش مستمرآسیب ‌پذیری‌های احتمالی طرح ها و مجتمع های پتروشیمی از اولویت‌های فعالیت پدافند غیرعامل است.

به گزارش خبرنگار فرینا، همایش شناسایی تهدیدات احتمالی زیرساخت ها با حضور سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مرتضوی مشاور وزیر و مدیر کل HSE و پدافند غیر عامل وزارت نفت و نمایندگان مدیریت بحران و پدافند غیر عامل صنعت پتروشیمی صبح امروز( ۱۷ تیرماه) در سالن مهندس نعمت زاده شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

در این همایش موضوعاتی چون لزوم حساسیت برای واکنش هوشمندانه پدافند غیرعامل، حوادث متصور در تاسیسات صنعت نفت، نقش مدیریت ریسک در پدافند غیرعامل و برگزاری دوره توانمندسازی اعضای کمیته بحران در منطقه ماهشهر مطرح شد.

سید باقر مرتضوی، مدیر کل HSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت، گفت: ضرورتی است تمامی جنبه های احتمالی آسیب مانند حملات سایبری در سطوح مختلف صنعت در نظر گرفته شود. به همین منظور به تمامی مجتمع های پتروشیمی کشور ابلاغ شده است تا در کوتاهترین زمان ممکن دستورالعملی برای شناسایی مکان های آسیب پذیر را  استخراج کنند و برای مقابله با تهدیدات احتمالی آمادگی های لازم صورت گیرد.

در این همایش، سعید باغبانی سرپرست بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز هدف از برگزاری این همایش را ایجاد زمینه برای هم اندیشی و ایجاد حساسیت برای واکنش هوشمند پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: هم‌افزایی پدافند غیرعامل و توانمندی‌های مجموعه پتروشیمی موجب کاهش آسیب پذیری خواهد بود و پایش مستمر آسیب‌پذیری‌های مجتمع های پتروشیمی از اولویت‌های اقدامات پدافند غیرعامل باید باشد.

 

 

امتیاز به خبر :