کارگاه آموزشی ساخت عروسک های غول پیکر در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی ساخت عروسک های غول پیکر تحت لیسانس کمپانی گراندپرسونز فرانسه، در تابستان سال جاری در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

به گزارش فرینا، مجید فاتحی معاون فرهنگی، اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان خبر برگزاری کارگاه آموزشی عروسک های غول پیکر با حمایت این سازمان اظهار داشت: فرناز بهزادی و سهیلا باجلان، طراح و سازنده برجسته عروسک های غول پیکر در سطح کشور، به مدت دو ماه از 23 تیر تا 23 شهریور 1396 در منطقه آزاد انزلی هنرجویان را با عروسک های غول پیکر از مرحله طراحی و ساخت تا اجرای نمایش میدانی، آموزش خواهند داد.
بر اساس فراخوان این کارگاه، از میان هنرمندان ساکن منطقه آزاد انزلی، (با اولویت هنرمندان نمایش، نمایش عروسکی و هنرهای تجسمی) ده نفر بر اساس سابقه کاری و اولویت‌های آموزشی کارگاه، توسط استادان جهت حضور در این کارگاه انتخاب خواهند شد .
متقاضیان شرکت در این کارگاه می‌توانند حداکثر تا تاریخ سه شنبه بیستم تیرماه اقدام کرده و با تکمیل فرم ثبت نام، مشخصات و رزومه کاری خود را جهت بررسی و انتخاب استاد کارگاه به نشانی الکترونیکی anzalipuppets@gmail.com ارسال نمایند.
بهره گیری از روش های جدید عروسک سازی بین المللی در جهت نگاهداشت و معرفی ظرفیت های هویت فرهنگی هنری و آئین های بومی و ملی در کنار انتقال آموزه های جدید در ساخت عروسک از مهمترین دلایل برگزاری این دوره آموزشی از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی است.
گفتنی است، به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی گواهی بین المللی شرکت در کارگاه اهدا خواهد شد.
کمپانی گرند پرسونز کشور فرانسه به عنوان ابداع کننده این نوع عروسک ها در سطح بین المللی یک شرکت شناخته شده است که این عروسک ها علی رغم دارا بودن طولی مابین 5 تا 6 متر بدلیل بهره گیری از مواد بازیافتی پلاستیک با وزن حدود 10 کیلوگرم جزو عروسک های سبک محسوب می شوند. از سوی دیگر طراحی این عروسک های غول پیکر به گونه ای است که سنگینی آن روی محور اصلی کمر عروسک گردان باشد و به بدن عروسک گردان آسیبی وارد نکند.

امتیاز به خبر :