تفاهم‌ نامه نفتی منطقه آزاد اروند و کانادا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تفاهم‌نامه همکاری و انتقال فناوری فرآیند گوگردزدایی و جداسازی گازهای سرچاهی را با شرکت APTS کانادا امضا کردند.

به گزارش فرینا، در سفر مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند به کشورکانادا، تفاهم نامه انتقال فناوری فرآیند گوگرد زدایی و جداسازی گازهای سرچاهی به امضا رسید.
مدیر عامل منطقه آزاد اروند که چندی پیش به منظور شرکت در نمایشگاه نفت و گاز کلگری کانادا به آن کشورعزیمت کرده بود، از انعقاد برخی از تفاهم‌نامه‌های انتقال دانش فنی در حوزه‌های انرژیو صنعتی در منطقه آزاد اروند از سوی شرکت‌های صنعتی کانادایی خبر داد.
بر اساس این گزارش، اسماعیل زمانی در حاشیه حضور و شرکت در نمایشگاه نفتو گاز کلگری 2017 کانادا، تفاهم‌نامه همکاری و انتقال فناوری فرآیند گوگردزدایی و جداسازیگازهای سرچاهی را با شرکت APTS کانادا امضا کردند.
مدیران ارشد شرکت APTS چندی پیش به استانخوزستان سفر کرده بودند و پس از آشنایی با ظرفیت‌های صنعتی و زیرساخت‌های انرژی منطقهآزاد اروند تمایل خود را برای همکاری در این بخش اعلام کرده بود.
براساس این تفاهم نامه، معاونت سرمایه‌گذاری و سایر واحدهای سازمان منطقهآزاد اروند، موظف به فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز حضور این شرکت خارجی و برقرای ارتباطبا شرکت‌های نفتی فعال در منطقه به ویژه شرکت نفت و گاز اروندان جهت استفاده از ایندانش فنی و فناوری های نوین شده‌اند.
گفتنی است؛ یکی از وظایف محوله از سوی فرماندهی اقتصادی مقاومتی دولتبه مناطق آزاد کشور، تلاش برای انتقال فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :