جشنواره سنگ در منطقه آزاد ماکو برگزار می‌شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با توجه به اینکه شهرستان ماکو قابلیت‌های فراوانی در حوزه سنگ دارد، برای همین تابستان امسال برای معرفی هر چه بیشتر آن، جشنواره سنگ و طراحی آن برگزار می‌شود.

به گزارش فرینا، جواد اسماعیل‌زاده با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن به میزبانی سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: این مسابقات از روز 31 تیر ماه به مدت پنج روز با حضور آقایان و بانوان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های ورزشی این سازمان در فصل تابستان تصریح کرد: خوشبختانه هم اینک با حضور"غلامرضا محمدی" سرمربی تیم ملی نوجوانان کشتی، دوره‌های استعدادیابی و دانش‌افزایی این رشته ورزشی آغاز شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به راه‌اندازی ورزش محلات در سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت برای نخستین مرتبه گفت: در این رابطه، در فاز نخست هزار نفر ورزشکار و فعال حوزه ورزش محلات ساماندهی می‌شود.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر ضمن برگزاری مسابقات سوارکاری برای نخستین مرتبه در منطقه آزاد، مسابقات رالی خانوادگی و مسابقات دوچرخه‌سواری در تابستان امسال برگزار می‌شود تا به جذب گردشگر در این منطقه کمک شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: از سوی دیگر فاز دوم استعدادیابی رشته ورزشی والیبال در حال انجام بوده و در کنار آن، استعدادیابی و آموزش مربیان فوتبال نیز انجام می‌شود.
وی از برگزاری جنگ تابستانه در منطقه آزاد ماکو خبر داد و بیان کرد: این جنگ و جشنواره به مدت 10 روز برگزار شده و با توجه به اینکه مشابه آن در فروردین امسال در قالب جنگ عیدانه برگزار و مورد توجه مردم این منطقه و مسافران قرار گرفته است، برای همین به برگزاری جشنواره تابستانه اهتمام می‌شود.
اسماعیل‌زاده با اشاره به برگزاری جشنواره سنگ و طراحی روی آن، گفت: با توجه به اینکه شهرستان ماکو قابلیت‌های فراوانی در حوزه سنگ دارد، برای همین تابستان امسال برای معرفی هر چه بیشتر آن، این جشنواره برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب کودک، اسباب بازی و نرم افزار جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده سازمان منطقه آزاد ماکو است تصریح کرد: علاوه بر آن، برنامه تئاتر عروسکی نیز برای کودکان اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر ساماندهی حوزه فرش و فرشبافان منطقه آزاد ماکو و رسیدگی به مشکلات آنان اظهار کرد: در این رابطه با توجه به اینکه فرشبافان کشور و به تبع آن استان و شهرستان‌ها، با مشکلات فروش فرش دستباف خود مواجه هستند برای همین درصدد یافتن بازار مناسب برای فروش آنان هستیم.
وی با اشاره به ساخت سریال 26 قسمتی منطقه آزاد ماکو افزود: در این زمینه نیز در روزهای اخیر کارگردان این سریال معرفی شده و اواخر شهریور وارد فاز اجرایی می شود.
اسماعیل‌زاده گفت: باید قابلیت های منطقه آزاد ماکو به درستی معرفی شده و در این باره نیز سازمان منطقه آزاد ماکو با شبکه ‌آزاد کشور در زمینه‌های مختلف گردشگری، عمرانی و فرهنگی منعقد کرده است.
وی بیان کرد: هم اکنون زیرساخت‌های ورود گردشگر به منطقه آزاد همانند مهمان پذیر و محل‌های اسکان مهیا شده و علاوه بر آن باید به راه‌های دسترسی این منطقه نیز توجه کرده، ضمن اینکه فرودگاه منطقه آزاد ماکو که هم اینکه به صورت هفتگی پروازهای آن انجام شده و در چند روز آینده پروازهای آن روزانه می‌شود، ظرفیت فراوانی برای جذب گردشگر دارد.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :