هتل ورزش آبادان و ورزشگاه جهان‌آرای خرمشهر احداث و تکمیل می شود

مدیر کل ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد اروند از آغاز طرح تعمیر و تجهیز کلیه اماکن ورزشی منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، پیمان ادیبی با اعلام آغاز طرح تعمیر، تجهیز و استانداردسازی اماکن ورزشی شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر، اظهار کرد: در این طرح کلیه سالن‌های ورزش به سیستم خنک کننده صندلی، کف‌پوش‌های مناسب و امکانات ورزشی مورد نیاز هیات‌ها تجهیز خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیستم تمامی سالن‌های منطقه دچار شکل در انشعاب و بار بدهی است، همچنین در نظر داریم تا با تفکیک انشعاب برق مجموعه‌های ورزشی منطقه، در راستای بهبود و تشخیص دقیق مصرف برق گامی مثبت برداشته تا از این پس اماکن ورزشی با مشکل بدهی برق روبرو نباشند.
مدیر کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: همچنین در نظر داریم تا سالن‌های ساخته شده را تجهیز و سالن‌های نیمه تمام را تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسانیم و ضمن حفظ این اماکن و ارتقای سطح آنها، این مجموعه‌ها را به استانداردهای لازم برسانیم.
ادیبی یادآور شد: در این بین اماکن ورزشی آبادان نسبت به خرمشهر از وضعیت بهتری برخوردار است و همه اماکن تقریبا به صندلی و سیستم خنک‌کننده مجهز است، اما خرمشهر تا رسیدن به نقطه استاندارد کار بیشتری را در پی خواهد داشت.
وی ملزومات هیات‌ها و امکان ورزشی آبادان را حول محور امکاناتی نظیر رینگ‌های کشتی و بوکس، تشک و ... عنوان کرد و گفت: ضمن اینکه اماکن ورزشی آبادان به استاندارد لازم خواهد رسید زیرساخت‌های خوبی نیز برای هیات‌ها در نظر گرفته شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند مجموعه شهید جهان‌آرای خرمشهر را به عنوان عمده‌ترین طرح و معضل ورزش این شهر خواند و تاکید کرد: مجموعه ورزشی جهان‌آرا و مشخصا استادیوم این مجموعه، جزو عمده مشکلات ورزش این شهر به شمار می رود که این موضوع در یک اقدام مشترک با فرمانداری خرمشهر، وزارت ورزش و سازمان منطقه آزاد اروند در دست بررسی است و تکمیل و تجهیز فوری این مجموعه در دستور کار قرار گرفته است.
ادیبی افزود: در این راستا برای تکمیل این مجموعه، اولویت را با استادیوم ورزشی آن قرار داده‌ایم و چند فاز برای احداث آن پیش‌بینی شده است که در پی آن، حصارکشی، زمین چمن، پیست دومیدانی و محوطه‌سازی آن در برنامه‌ریزی قرار خواهد گرفت تا از این حالت مخروبه خارج شود.
وی احداث جایگاه تماشاگران ورزشگاه شهید جهان آرا را منوط به همکاری فرمانداری شهرستان در فازهای بعدی عنوان کرد و ادامه داد: تمامی اقدامات لازم برای این پروژه تکمیل شده و موافقت‌ها و اعتبارات لازم برای این بودجه مشخص شده است و ساخت آن در آینده بسیار نزدیک از سر گرفته خواهد شد.
مدیر کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند هتل ورزش را از مهمترین پروژه‌های این طرح برای شهرستان آبادان عنوان کرد و گفت: در آبادان نیز مهمترین پروژه این طرح، احداث و تکمیل هتل ورزش این شهر خواهد بود که تمامی اقدامات آن نیز به انجام رسیده است.
ادیبی در خصوص مقدار اعتبار لازم و تخصیص یافته برای انجام این طرح را نامشخص خواند و تصریح کرد: سقف بودجه لازم برای این طرح مشخص نیست و تمامی برنامه‌ها در دست بررسی است تا در مراحل بعد مقدار اعتبار لازم را مشخص کنیم.
وی با اشاره به توجه این اداره کل به ورزش مینوشهر و قرار گرفتن آن در فهرست تجهیز و تعمیر اماکن و ورزشی منطقه، اذعان کرد: در خصوص مینوشهر نیز که دارای یک سالن است، اقدام به تعمیر و استانداردسازی آن خواهیم کرد و سالن دیگر این شهر در دست بررسی برای تکمیل و تجهیز قرار دارد که پیش بینی می شود تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.
مدیر کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند در پایان خاطرنشان کرد: پس از تجهیز، بهینه‌سازی و استانداردسازی اماکن ورزشی در منطقه آزاد اروند در سال آینده به دنبال توسعه اماکن خواهیم بود تا سرانه ورزشی را در این منطقه اعتلا بخشیم.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :