برگزاری نشست بررسی چالش های فراروی بندر نوشهر در بخش حمل و نقل جاده ای و پایانه ها

مدیرکل مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست بررسی چالش های فراروی بندر نوشهر در بخش حمل و نقل جاده ای و پایانه ها، نزدیکی به پایتخت و مراکز مهم صنعتی کشور را مهمترین ویژگی و مزیت بندر نوشهر عنوان کرد .

به گزارش فرینا، محمدعلی حسن زاده افزود: نقش بندر نوشهر در اقتصاد ملی و منطقه ای طی دهه های گذشته بر کسی پوشیده نیست؛ بطوریکه بیش از ۷۲ درصد اقتصاد شهر نوشهر به وجود بندر وابسته است لذا همه باید برای ارتقاء جایگاه این بندر بیش از پیش تلاش کنیم .
حسن زاده با اشاره به نقش بندر در کمک به اقتصادی ملی کشور ما گفت: بنادر موتور محرکه ایجاد ثروت و فرصت های شغلی هستند و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد جابجایی کالا در جهان از طریق حمل و نقل دریایی صورت می گیرد .
در ادامه این نشست، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز با اشاره به وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر در سال جاری، بالا بودن هزینه تمام شده حمل کالا از بندر نوشهر و نبود پایانه مناسب را مهمترین چالش فراروی این بندر عنوان کرد .
سیاوش رضوانی با تشریح اقدامات انجام شده در خصوص احداث راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد تا به صورت مشارکتی نسبت به عملیاتی شدن این پروژه اقدام کند و این امر مستلزم حمایت همه جانبه مسئولان استانی و شهرستانی و سایر دستگاه های ذیربط است .
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران نیز در این نشست، وجود واسطه ها را یکی از دلایل افزایش نرخ مل و نقل کالا عنوان کرد و برضرورت هماهنگی صنوف حمل و نقل با شرکت ها و اتحادیه های رانندگان کامیون ها و صاحبان کالا در زمینه کاهش و یکسان سازی نرخ حمل و نقل کالا از بندر نوشهر با سایر بنادر شمالی تأکید کرد .
احمد آفرین محمدزاده افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران آمادگی دارد هرگونه اقدامی در راستای کاهش مشکلات مرتبط با ورود و خروج کالا از بندر نوشهر و جلوگیری از افزایش هزینه های حمل کالا از این بندر را انجام دهد .
همچنین در این نشست قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه و قدمت بندر نوشهر خواستار حمایت همه جانبه مسئولان کشوری و محلی برای رونق هر چه بیشتر این بندر و رفع مشکلات حمل و نقل و راه دسترسی این بندر شد.
علی شادمان فرماندار و حجت الاسلام و المسلمین محمود مشایخ امام جمعه شهرستان نوشهر نیز در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه بندر نوشهر تنها قطب اقتصادی منطقه است، رونق بیش از پیش بندر را مهمترین خواسته مردم منطقه عنوان و خواستار مساعدت مسئولان ذیربط برای توسعه همه جانبه این بندر شدند.


 

امتیاز به خبر :