کسب درآمد پایدار از صنعت گردشگری جزیره قشم

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از اهمیت کسب درآمد پایدار گردشگری در جزیره قشم براساس اجرای سند جامع این صنعت خبر داد.

به گزارش فرینا، رسول اکبری که در پنجمین جلسه شورای اداری این سازمان از سوی حمید رضا مومنی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان سکاندار معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان معرفی شد در سخنانی گفت: گردشگری یکی از حوزه های مهم کسب درآمد در نقاط مختلف دنیاست و از ظرفیت های فراوان این صنعت در جزیره قشم هم باید به نحو شایسته بهره برداری کرد.
وی از گردشگری به عنوان شاه بیت حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نام برد و افزود: طی چند سال اخیر از سوی مسئولان کشوری به مباحث گردشگری توجه ویژه ای شده و امید می رود جزیره زیبای قشم هم با داشتن پتانسل های فراوان این حوزه، از درآمدهای پایدار این صنعت برخوردار شود.
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، اجرای سیاست سفر ارزان به قشم را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این اتفاق به طور حتم با توجه به افزایش سهم سالیانه سفرهای مردم و سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم، محقق خواهد شد.
او اظهارامیدواری کرد با استفاده از تبلیغات گسترده و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی باید توجه مردم نقاط مختلف ایران را بیش از گذشته به زیبایی های جزیره قشم جلب کنیم.
اکبری با تاکید بر اهمیت ساخت هتل های 5 ستاره در قشم گفت: بسیاری از گردشگران انتظار دارند در سفر به یک منطقه بهترین شرایط اسکان و پذیرایی در غالب هتل های 5 ستاره برای آنان فراهم باشد و در حال حاضر چنین شرایطی در جزیره قشم فراهم نیست.
به گفته وی، یکی از لذت بخش ترین مباحث اقتصادی در جزیره قشم به حوزه گردشگری این منطقه مربوط می شود که همه باید برای تقویت این بخش از صنعت دست در دست هم داده و قشم را به عنوان یک منطقه ویژه گردشگری به مخاطبان خود معرفی کنیم.
استفاده از عقاید و آرا، و خرد جمعی کارکنان معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هم از دیگر موضوعات مطرح شده توسط اکبری در پنجمین جلسه شورای اداری بود و وی اظهار امیدواری کرد که با کمک همه نیروها بتوانیم جایگاه حقیقی قشم در حوزه صنعت گردشگری را به سرانجام برسانیم.
بنا به این گزارش، حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم با تجلیل از خدمات فرزین حقدل به عنوان معاون پیشین فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، حکم انتصاب سرپرست جدید این معاونت را به رسول اکبری اهدا کرد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :