راه اندازی سامانه الکترونیکی صدور مجوز ساختمانی در منطقه آزاد قشم

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی سامانه الکترونیکی «ثبت و پیگیری درخواست صدور مجوز ساختمانی» با هدف تحقق دولت الکترونیک در این سازمان خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عباسی گفت: خدمات دولت الکترونیک با هدف افزایش بهره وری، کاهش بوروکراسی اداری، صرفه جویی در زمان و هزینه مردم و دولت، توسعه مشارکت های مردمی و تصمیم گیری سریع مبتنی بر اطلاعات به شهروندان ارائه می شود.
وی ادامه داد: افرادی که قصد استفاده از خدمات منطقه آزاد قشم در زمینه صدور مجوز ساختمانی دارند می توانند بدون مراجعه حضوری و با استفاده از «سامانه الکترونیکی ثبت و پیگیری درخواست صدور مجوز ساختمانی» تقاضای خود را ثبت و پرونده تشکیل دهند.
عباسی اظهار کرد: متقاضیان پس از ثبت نام در این سامانه، یک پیامک تشکیل پرونده و کد رهگیری دریافت می کنند و هر زمان از شبانه روز با استفاده از کد رهگیری می توانند آخرین وضعیت پرونده خود را بررسی کنند.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: نمایش مرحله به مرحله آخرین اقدامات انجام شده بر روی پرونده و مدت زمان مورد نیاز برای بررسی آن در هریک از واحدهای سازمانی از جمله قابلیت های این سامانه است.
وی ادامه داد: در این فرآیند، پرونده هایی که در یکی از واحدهای سازمانی بیش از زمان تعریف شده باقی بماند نیز به صورت آنلاین به واحد رسیدگی به شکایات فرستاده می شود.
به گفته عباسی، پس از پایان مراحل اداری و صدور مجوز، پیامکی به فرد متقاضی ارسال می شود و وی می تواند برای دریافت مجوز به منطقه آزاد قشم مراجعه کند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :