توسعه گردشگری در منطقه آزاد قشم با استفاده از دانش روز

سرپرست معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم استفاده از دانش و تجهیزات روز را برای توسعه گردشگری در کشور و منطقه ضروری دانست.

به گزارش فرینا، رسول اکبری در همایش سفیران گردشگری گفت: جزیره قشم به لحاظ زیبایی و پهناوری حرف های فراوانی برای گفتن در حوزه گردشگری دارد و باید با مجهز شدن به دانش روز و زیرساخت های مناسب، سفر را برای گردشگران دلپذیر و به یادماندنی ساخت.
وی با تاکید بر نقش ارزشمند راهنمایان گردشگری در توسعه این صنعت، افزود: توسعه پایدار در گردشگری به واسطه وجود نیروی انسانی متخصص و توانمند محقق می شود و باید برای ارتقای دانش راهنمایان گام های جدی برداشته شود.
اکبری ضمن بیان ظرفیت های فراوان منطقه آزاد قشم در گردشگری دریایی اضافه کرد: آموزش و تربیت راهنمایان ویژه گردشگری دریایی یکی از دیگر برنامه هایی است که باید در چشم اندازهای توسعه این صنعت در جزیره و استان هرمزگان مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
سرپرست معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بخش زیادی از زمان مسافران در کنار راهنمایان گردشگری می گذرد و با برنامه ریزی منسجم و دقیق در این حوزه می توان سفری با کیفیت و لذت بخش را برای آنان فراهم کرد.
در این نشست راهنمایان و رئیسان انجمن های صنفی ضمن بازگو کردن دغدغه های خود در این بخش، راهکارهای اعتلای این حرفه در قشم و ایران را بررسی کردند و با تعامل با سازمان منطقه آزاد قشم، انجمن هتل داران و آژانس داران برای ارائه بسته های تشویقی و تخفیفی همفکری و تصمیم گیری شد.
اجلاس سالانه راهنمایان گردشگری، با هدف بروز رسانی اهمیت خدمات این انجمن صنفی، مباحث آموزشی، بیمه فعالان این عرصه و نحوه ارائه هرچه بهتر خدمات به گردشگران به میزبانی جزیره قشم و با حضور 60 تن از رئیسان انجمن های صنفی راهنمایان کشور به عنوان سفیران گردشگری ایران، سرپرست معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم و مدیرگردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی این سازمان جمعه 23 تیر ماه در سالن همایش های مرکز رشد قشم برگزار شد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :