فعالیت ۲۲ هزار ورزشکار سازماندهی شده در منطقه آزاد اروند

مدیرکل ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد اروند از وجود 22 هزار ورزشکار سازماندهی شده در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، پیمان ادیبی با اشاره به رشد 100 درصدی ورزشکاران سازماندهی در منطقه آزاد روند گفت: این در حالیست که تعداد ورزشکاران سازماندهی شده در سال 92، به طور تقریبی 11 هزار نفر بوده است.
وی در خصوص برنامه ریزی انجام شده برای اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان منطقه آزاد اروند در تابستان امسال افزود: از آنجاییکه که کار ما شکل ستادی دارد لذا از ادارات ورزش و جوانان شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر درخواست نموده ایم تا ضمن برنامه ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، برنامه هایشان را نیز به ما اعلام کنند.
وی اظهار کرد: در این راستا 52 مکان در آبادان، 18 مکان در خرمشهر و 2 مکان نیز در مینوشهر به طور فوق العاده برای اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت پیش بینی و فعال شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سالهای گذشته، به دلیل نبود سیستم خنک کننده (کولر) در اماکن ورزشی منطقه، بهره وری از این اماکن به خصوص در فصل گرم تابستان در نهایت بیشتر از 5 تا 6 ساعت در طول شبانه روز نبود، تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد اروند بر اساس مصوبه هیئت مدیره، در حرکتی تمامی اماکن ورزشی مربوط به ادارات ورزش و جوانان شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر را به سیستم خنک کننده تجهیز کرد که با این اقدام استفاده ورزشکاران از سالن ها با کسر 2 تا 4 ساعت تعطیلی اماکن ورزشی در زمان پیک گرما به 20 ساعت در روز رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد اروند گفت: برای خرید سیستم های خنک کننده، آب شیرین کن و آب سردکن برای اماکن ورزشی منطقه، 12 میلیارد ریال هزینه شده است.
ادیبی افزود: یکی از مزیت های وجود سیستمهای خنک کننده در اماکن ورزشی آن بود که تماشاچیانی که پیشتر به دلیل گرمای بالای سالن ها از آمدن و تماشای مسابقات در سالن خودداری می کردند اکنون با میل و رغبت به سالن ها وارد می شوند و همین امر نیز سبب گرایش تعدادی از این تماشاچیان به سمت و سوی ورزش شده به طوریکه بسیاری از آنان فعالیت ورزشی خود را در رشته های مورد علاقه شان آغاز و دنبال کرده اند.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :