برنامه های بازدید معاون اول رییس جمهور در جزیره کیش

جزيره كيش امروز دوشنبه 26 تيرماه ميزبان معاون اول رييس جمهور خواهد بود كه براي بازدید و بهره برداري از 6 طرح عمراني، گردشگري و اقتصادي به این منطقه آزاد سفر مي كند.

به گزارش فرینا، طرح تعريض موج شكن شرقي و احداث 24 پست اسكله رو ـ رو بتني در بندر تجاري كيش، واحد صنعتي توليدي تجهيزات پزشكي و دارويي «مهان مد ميمه»، پارك آبي اوشن، نيروگاه شماره 2، هتل 5 ستاره ويدا و مجموعه فرهنگي و تفريحي آواي خليج فارس طرح هایي هستند كه با حضور اسحاق جهانگيري عصر دوشنبه 26 تير به طور رسمي در جزيره كيش به بهره برداري مي رسند.
واحد صنعتي توليدي تجهيزات پزشكي و دارويي «مهان مد ميمه» با حضور دكتر جهانگيري امروز در جزیره کیش به بهره برداري مي رسد. اين واحد توليدي با سرمايه گذاري ارزي 20 ميليون يورو و سرمايه ريالي 700 ميليارد ريال در فاز 3 شهرك صنعتي كيش و در زميني به وسعت 32 هزار متر مربع ساخته شده است و با ظرفيت توليد سالانه  8 ميليون ست همودياليز وريدي و شرياني، 6 ميليون سوزن فيستولا وريدي و 2 ميليون صافي دياليز يكي از مهم ترين واحد هاي توليدي دانش بنيان در جزيره كيش است.
پارك آبي اوشن از جمله پروژه های سرمایه گذاری شده توسط بخش خصوصی است که امروز بهره برداری رسمی از آت آغاز می شود. پارك آبي اوشن اولين تم پارك آبي رو باز با بلندترين رايدرهاي كشور است كه در زميني به مساحت 56 هزار متر مربع با سرمايه  گذاري 1800 ميليارد ريالي بخش خصوصي در جزیره كيش ساخته شده است. اين پارك كه براي 400 نفر اشتغالزايي داشته با ظرفيت پذيرش روزانه 3 هزار نفر داراي 17 راید پارک (راه آبی) از انواع مختلف است كه به يكي از پر طرفدارترين جاذبه هاي گردشگري كيش تبديل شده است.
نيروگاه و آبشيرين كن شماره 2 در جنوب جزيره كيش نیز امروز به بهره برداری می رسد. اين نيروگاه در زميني به مساحت 2500 متر مربع واقع شده و مرحله نخست آن با اعتبار 500 ميليارد ريال در جزيره كيش اجرا شده است. در افق طرح روزانه توليد 100 مگاوات برق و 20 هزار متر مكعب آب شيرين در اين نيروگاه پيش بيني شده است.
هتل 5 ستاره «ويدا» و مجموعه فرهنگي و تفريحي «آواي خليج فارس» دو طرح گردشگري ديگري هستند كه به طور رسمي در جزيره كيش به بهره برداري مي رسند. هتل 5 ستاره ويدا با زيربناي 17 هزار و 800 متر مربع در زميني به مساحت 7 هزار و 500 متر مربع ساخته شده است. اين هتل 5 ستاره با معماري زيبا و با هدف افزايش ظرفيت پذيرش مسافر و ارتقاء سطح خدمات گردشگري در جزيره كيش ساخته شده و داراي 144 اتاق و 320 تخت اقامتي است. هتل ويدا با سرمايه گذاري 1700 ميليارد ريالي بخش خصوصي در مدت زمان 48 ماه ساخته شده و به بهره برداري مي رسد.
مجموعه آواي خليج فارس با بزرگترين آبنماي موزيكال دريايي در كشور با قابليت هاي متنوعي از جمله  لیزر شو، ویدئو پروجکشن، پرده های آبی، افکت آتش و رباتهای پیشرفته كه اين آبنما را  از ساير آبنماهايي كه تاكنون در منطقه خاورميانه و كشورهاي حاشيه خليج فارس ساخته شده پيشرفته تر و كامل تر مي سازد آخرين طرحي است كه با حضور دكتر جهانگيري در كيش به بهره برداري مي رسد. این مجموعه با هزینه ای بالغ بر 120 میلیارد تومان در فضايي به وسعت  35 هزار متر مربع در ساحل شرقي جزیره كيش ساخته و تجهيز شده است. بزرگ ترین آمفی تئاتر ساحلی کشور با ظرفیت 15 هزار نفر برای اجرای نمایش ها و کنسرت های موسیقی، همچنين ویژه برنامه های نوروزی و تورهای روزانه، مركز بازي كودكان، رستوران و فودكرت از جمله  بخش هاي مهم اين مجموعه فرهنگي و گردشگري است.
معاون اول رييس جمهور همچنين در اين سفر از كشتي اقيانوس پيماي «ساني» و طرح در حال احداث «اسكله 35 هزار تني» در بندر تجاري كيش بازديد خواهد كرد. 
اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این سفر، دکتر جهانگیری را همراهی خواهد کرد.

امتیاز به خبر :