نتایج روز ششم مسابقات شطرنج جام ستارگان در انزلی

دو پیروزی، دو تساوی و سه شکست نتیجه رقابت شطرنج بازان ایرانی با منتخب جهان در ششمین روز مسابقات جام ستارگان منطقه آزاد انزلی

به گزارش فرینا، در ششمین روز از برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان منطقه آزاد انزلی ستارگان جهان و ستارگان شطرنج ایران با یکدیگر رقابت کردند که دو پیروزی، دو تساوی و سه شکست حاصل کار ستارگان ایران در پنجمین دور از این رقابت ها در بخش استاندارد بود.
در این مسابقات، رقابت بادور جوباوا استاد بزرگ شطرنج از کشور گرجستان با امیر رضا پور رمضانعلی از تیم ستارگان ایران به نتیجه تساوی ختم شد و لوک وان ولی استاد بزرگ شطرنج از کشور هلند در برابر علیرضا فیروزجا استاد بین المللی شطرنج کشورمان، تن به شکست داد.
همچنین آلکسی شیروف مرد افسانه ای شطرنج جهان از کشور لتونی توانست در برابر مسعود مصدق پور از ایران پیروز شود و لازارو باتیستا بروزون استاد بزرگ شطرنج کشور کوبا در برابر پرهام مقصود لو پدیده این دوره از رقابت ها با نتیجه تساوی متوقف شد.
سید خلیل موسوی استاد بین المللی شطرنج کشورمان از التاج سفرلی استاد بزرگ شطرنج از کشور آذربایجان شکست خورد و دیدار ایوان سوکولف هلندی سرمربی تیم ملی شطرنج ایران و احسان قائم مقامی استاد بزرگ و کاپیتان تیم ملی شطرنج با پیروزی سوکولف به پایان رسید.
محمد امین طباطبایی استاد بین المللی تیم منتخب شطرنج ایران هم توانست یانگ ون استاد بزرگ شطرنج از کشور چین را مغلوب خود کند تا تیم ستارگان شطرنج ایران با نتیجه نزدیک به ستارگان شطرنج جهان، 4 بر 3 دور پنجم مسابقات را در بخش استاندارد واگذار کند.
تیم ستارگان شطرنج جهان با کسب این نتایج، فاصله خود با ستارگان شطرنج ایران را افزایش داده و تاکنون در نتایج تیمی 8 بر 2 و در نتایج انفرادی با امتیاز 19.5 در مقابل 15.5 امتیاز کسب شده توسط شطرنج بازان ایران، در جایگاه بالاتر قرار دارد.
گفتنی است در ششمین دور از مسابقات شطرنج ستارگان نوجوانان ایران نیز در بخش زیر ۱۴ سال پروا بهزاد نظیف ، امید خالدی و آرین برادران تمدن و در بخش ۱۰ سال سینا رضایی پور، ایلیا صالحی پور و هیراد صابری به ترتیب در جایگاه اول تا سوم جدول رده بندی قرار گرفتند.

امتیاز به خبر :