آخرین وضعیت مرخصی خودروهای پلاک ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در واکنش به مجوزی که اخیرا برای خودروهای پلاک چهار منطقه آزاد اروند، قشم، کیش و چابهار صادر شده گفت: بر اساس این مجوز، خودروهای این چهار منطقه آزاد می توانند از فرصت یک ماهه مرخصی و تردد در جاده های کشور بهره مند شوند.

به گزارش فرینا به نقل از نصر، محسن خادم عرب باغی گفت: به محض اطلاع از صدور این مجوز پیرو تلاش هایی که طی ماه ها و سال های گذشته در خصوص اخذ این مجوز انجام داده بودیم بار دیگر با رئیس گمرکات کشور نامه نگاری های لازم را انجام دادیم تا خودروهای ارس پلاک نیز از این فرصت بهره مند شوند.
عرب باغی با بیان اینکه در حال حاضر هفت هزار و 200 دستگاه خودروی ارس پلاک وجود دارد اظهار داشت: مالکان این خودروها با توجه به رقم های بالایی که جهت خرید آنها پرداخت کرده اند انتظار دارند تا همانند سال های گذشته از مرخصی استفاده کنند.
مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس اضافه کرد: از یک و نیم سال گذشته ارایه مرخصی ممنوع شده است که امیدواریم به زودی مجوزهای لازم اخذ و امکان صدور مرخصی یک ماهه برای خودروهای ارس نیز فراهم گردد.
این گزارش حاکی است، وی در پاسخ به سئوالی پیرامون دلیل عدم صدور مجوز برای تردد استانی ارس پلاک ها اظهار داشت: بارها در طول سال های گذشته این موضوع توسط استاندار محترم و نمایندگان مجلس پیگیری شده است ولی متاسفانه گویا این امر منع قانونی دارد.
عرب باغی در پاسخ به این سئوال که چرا منطقه آزاد اروند از این قانون مستثنی است اظهار داشت: استاندار خوزستان این موضوع را در شورای تامین استان به تصویب رسانده بود که این امر خود در تغییر مدیریت ارشد آن استان تاثیرگذار بود ولی هیچ منطقه ای به جز اروند استانی نشده اند.
هفته گذشته با مجوز گمرک خودروهای پلاک مناطق آزاد قشم، کیش، چابهار و اروند تا پایان شهریور می‌توانند به مدت یک ماه در جاده‌های سراسر کشور رفت‌وآمد کنند. خودروهایی که از امتیاز خروج عیدانه استفاده کرده‌اند نیز می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.

امتیاز به خبر :