تفاهمنامه تعمیر و تجهیز 185 باب مسجد در شهرستانهای آبادان و خرمشهر منعقد شد

مدیرتوسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند از انعقاد تفاهمنامه تعمیر و تجهیز 185 باب مسجد در شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد.





به گزارش فرینا، همایون قنواتی در این خصوص گفت: تفاهمنامه مذکور میان سازمان منطقه آزاد اروند با نهادهای مختلف با موضوعات مرتبط با مساجد تنظیم و منعقد شد.
وی افزود: با برگزاری نشست های مختلف با مسئولان ذیربط ، و براساس برنامه ریزیهای انجام شده قرار شد تا 185 باب مسجد در شهرهای آبادان، خرمشهر، مینوشهر، اروندکنار و چوئبده طی یک پروسه سه ساله تعمیر و تجهیز شوند .
به گفته وی برای انجام این کار اعتباری معادل یک صد میلیارد ریال پیش بینی شد.
وی اظهار کرد: همچنین طی توافق نامه ای، اوقاف و امور خیریه استان خوزستان به عنوان مجری این پروژه ها انتخاب و آنها نیز از ابتدای امسال کار را آغاز کردند.
وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی زمان بندی شده، امسال کار انجام تعمیر و تجهیز 70 باب مسجد در دستور کار مجری قرار دارد که تا پایان تیرماه امسال 25 باب مسجد کارهایشان به انجام و اتمام رسید و مابقی نیز تا پایان سال انجام می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه تمامی مستندات و الزامات مربوط به این پروژه موجود است، گفت: در بازدیدهای انجام شده از مساجد، گفتگو با اعضای هیئت امنای مساجد و مسئولان شهری از جمله ائمه جمعه تمامی نیازها استحصال شد.
قنواتی افزود: موضوع اجرای کیفی کارها و برخورداری از سرعت مناسب در انجام  با نظارتهای مستمر کارشناسان مربوطه انجام می شود.
وی از کف پوش گذاری، بهبود سرویسهای بهداشتی، وضوخانه ها، سیستمهای صوتی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی به عنوان اقدامات قابل انجام در پروسه تعمیر و تجهیز مساجد نام برد.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :