«شهر رسانه‌ای» در منطقه ویژه پیام ایجاد می شود

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی از آمادگی سازمان صدا و سیما جهت مشارکت در طرح ایجاد شهر رسانه در منطقه ویژه اقتصادی پیام خبر داد .

به گزارش فرینا، رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی، اردشیر زابلی زاده مدیر شبکه ایران کالا و هیئت همراه با سعید زرندی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت به منظور همکاری متقابل مجموعه پیام و سازمان صدا و سیما،  دیدار و گفتگو کردند .
در ابتدای این نشست مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام ضمن خوش آمد گویی، به معرفی شرکت و برنامه های افق چشم انداز آن پرداخت و گفت: باید بتوانیم این منطقه با برنامه ریزی های علمی نوین متناسب با اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی باز طراحی کنیم.
سعید زرندی در ادامه به تشریح برنامه های توسعه ای  20 گانه منطقه ویژه اقتصادی پیام پرداخت و افزود: متناسب با برنامه های ICT  و IT  کشور این برنامه ها طراحی و تولید شده است و پروژه شهر رسانه ای که مرتبط با حوزه فعالیتهای سازمان صداو سیما است میتواند به عنوان پارتنر اصلی و برنامه ای مشترک جهت همکاری مجموعه پیام و سازمان صداو سیما تلقی شود . 
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: طرح ایجاد شهر رسانه‌ای در این منطقه در شورای عالی اتحادیه فضای مجازی و شورای معاونین وزارت ارتباطات مطرح و مورد استقبال قرارگرفته است. 
زرندی به بازنگری مجدد صورت گرفته در برنامه های توسعه ای منطقه ویژ اقتصادی اشاره کرد و افزود: مبنا و محور اصلی برنامه های بیست گانه حمایت از صنایع هایتک و آی سی تی است و در کوتاه مدت بسیاری از شرکت های حوزه آی سی تی، شرکتهای داخلی در قالب شهرک دانش بنیان در منطقه ویژه مستقر شده اند که در چند ماه اخیر قرار داد های این شرکت ها با مجموعه پیام منعقد شده است .
وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام آمادگی این را دارد که درحوزه آی سی تی باسازمان های ذی نفع طرح مشترکی را ترسیم کند و سازمان صداو سیما را یکی از دستگا های اصلی در پروژه راه اندازی شهر رسانه ای در این منطقه دانست .
در ادامه این نشست، معاون توسعه و فناوری رسانه ملی نیز گفت: سازمان صداو سیما در بحث توسعه فناوری و موضوعاتی که مرتبط با رسانه و رسانه های همگانی و آی تی است  فعالیت های گسترده ای را انجام داده و در بخش  زیر ساختی مانند فناوری و فنی مهندسی مطالعات، پژوهش و فعالیت های چشم گیری انجام داده است . 
رضا علیدادی افزود: نقش مهمی که منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند در راستای جذب سرمایه‌گذار داشته باشد، بی‌شک باید مورد ‌توجه ویژه قرار گیرد.
علیدادی با اشاره به رویکرد معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی در مسیر جدیدی که سازمان صداو سیما ترسیم و در حال  طی کردن آن است افزود : برنامه های توسعه ای سازمان صدا و سیما  بر مبنای خلاقیت، نوآوری و پیش رو بودن در موضوع فناوری رسانه تعریف شده است که در این خصوص به موفقیت های بسیاری نیز دست پیدا کرده و نتایج آن در سه ماهه آخر سال 95 کاملا مشهود بود و اولین سرویس آن رادیو  نما است که می توان رادیو ها را به صورت تصویری در فرستنده تلویزیون پخش کرد.
وی به نقش مهم معاونت توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما جهت عملیاتی شدن شهر ICT اشاره کرد و افزود: راه اندازی شهر آی سی تی یکی از اولویت های  مهم سازمان صدا و سیما میباشد که اگر این موضوع بخواهد به مرحله عملیاتی برسد باید معاونت توسعه و فناوری سازمان پیشگام و پیگیر این مساله باشد. 
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی افزود:  سازمان صدا و سیما در حوزه شهر رسانه مطالعات بسیار خوبی انجام داده است که جمع بندی این مطالعات مبنی بر این شده که  جانمایی این پروژه را مشخص کنند و منطقه ویژه اقتصادی پیام  با توجه به وجود پتانسیل های فراوان صنعتی و اقتصادی میتواند اولویت اصلی سازمان صدا و سیما  برای راه اندازی شهر آی سی تی  باشد. 
در ادامه این نشست، حقانی، مدیر طرح مدیا سیتی در بخش شهر رسانه به معرفی و تشریح موضوع ایجاد شهر آی سی تی در پیام پرداخت و گفت: مدیاسیتی در راستای استقرار استارتاپ‌های حوزه رسانه‌های اجتماعی و شرکت‌های فعال در زمینه برودکستینگ (پخش‌ ویدئویی) ایجاد می‌شود و بر اساس مطالعات صورت گرفته روی پروژه های مشابه در کشورهای مختلف طراحی و مطالعات گسترده ای برای ایجاد این شهر رسانه در منطقه ویژه اقتصای پیام صورت پذیرفته است .


 

برچسب ها : منطقه ویژه پیام
امتیاز به خبر :