هم اندیشی با رسانه ها مهمترین اصل در معرفی ظرفیت های مناطق آزاد است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، تداوم هم اندیشی و استفاده از نظرات اصحاب رسانه ها را با اهمیت برشمرد و گفت: برای توسعه و معرفی ظرفیت های منطقه آزاد و رفع موانع سرمایه گذاری و زیرساختی به هم اندیشی با مطبوعات و رسانه ها نیازمندیم.

به گزارش فرینا، حسین فروزان، در نشست با جمعی از سردبیران و دبیران اقتصادی روزنامه ها و خبرگزاری های کشور، هدف از برگزاری چنین جلسه هایی را تعامل دوطرفه رسانه ها و منطقه آزاد ماکو خواند و افزود: به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت های آب برق و راه دسترسی برای سرمایه گذاری مشکلات بسیاری برای سازمان منطقه آزاد ایجاد کرده بود که بحول وقوه الهی این مشکلات در حال حل شدن هستند.
وی افزود: در کشور در مورد مناطق آزاد تبلیغات مواردی را می کنند که در واقع وجود ندارند و باید رسانه ها سطح توقعات و انتظارات مردم را در خصوص مناطق آزاد واقعی کنند.
وی با اشاره به اینکه فراهم بودن زیرساخت ها، یکی از دلایل عمده حضور فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف است که دولت باید در این خصوص بیش از پیش به مناطق آزاد توجه داشته باشد.
وی به مشکل برق، سیستم مخابراتی ضعیف، آب و فاضلاب در این منطقه اشاره کرد و افزود: فعلا سازمان منطقه آزاد ماکو وظایف اداره های برق، آب، راه و ... را انجام می دهد و به وظایف اصلی خود که جذب سرمایه گذاران، ایجاد اشتغال و... است بصورت کامل نرسیده است.
وی تاکید کرد: هم اکنون 120 کیلومتر مسیر دسترسی در این منطقه در حال احداث است و مرز بازرگان با عمری 90 ساله در بازرگانی و تجارت فاقد راه های مناسب برای تردد ترانزیتی بود که اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو در تعریض مسیرهای دسترسی، کمک به تسهیل در عبور و مرور کامیون های عبوری و ساخت انبارهای جدید قابل توجه است.
فروزان ادامه داد: برای گام برداشتن در جذب سرمایه گذاری و تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد کار مولد باید ساختارهای اساسی که باعث ایجاد انگیزه سرمایه گذاری می شود، ترمیم کرد.
وی در خصوص برخی تصمیمات و نگرش ها به مناطق آزاد گفت: در سطح کلان تصمیمات اقتصادی نباید با تصمیمات سیاسی گرفته شود و هرجا این اتفاق افتاده است به مشکل برخورد کرده ایم.
این مقام مسئول شفافیت در برنامه ها و اقدام ها را سیاست منطقه آزاد ماکو خواند و افزود: از ابتدای دولت یازدهم تلاش شد شفافیت و جهت گیری صادراتی در راس فعالیت های مدیران این منطقه قرار گیرد و تاکنون تمامی عملکرد مالی این سازمان توسط حسابرسان تایید و بدون بند بوده است.
وی گفت: در دولت یازدهم، برنامه ریزی این منطقه حول محور توسعه صادرات است و با اتخاذ برنامه‎های کمی و کیفی به اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی نزدیک می شویم.
وی ریل توسعه ای منطقه آزاد ماکو را حرکت در مسیر تامین زیرساخت ها عنوان و پروژه های انجام شده ودر حال اجرا در این منطقه از جمله ساخت فرودگاه، پایانه صادراتی و مسیرهای دسترسی مانند جاده و بزرگراه را از جمله زیرساخت ها ذکر کرد.
وی استفاده از برخی واژه ها نظیر «دروازه واردات»، «حیاط خلوت»، «افزایش قاچاق » و امثال آن درباره مناطق آزاد در برخی رسانه ها را غیر منصفانه و نشانه نداشتن اطلاعات کافی از قوانین و مقررات این مناطق عنوان کرد.
در این جلسه سردبیران بعد از بازدید از پروژه ها و برنامه های منطقه آزاد ماکو به بیان دیدگاه ها، نقطه ضعف ها و نقاط قوت این منطقه پرداختند.

هم چنین درنا کسرایی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست بر ضرورت توسعه و تعامل رسانه ای میان مطبوعات و خبرگزاری ها با این دبیرخانه و سازمان های مناطق آزاد تاکید و گفت: برگزاری نشست های دوره ای اصحاب رسانه به ویژه سردبیران و دبیران اقتصادی رسانه ها با همکاری شورای اطلاع رسانی دولت در دیگر مناطق آزاد کشور نیز ادامه خواهد یافت. 

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :