آمادگی گمرک منطقه ویژه لرستان برای صادرات محصولات تولیدی در منطقه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: گمرک منطقه ویژه اقتصادی لرستان برای امور صادرات واحدهای صنعتی، تولیدی در نیمه شرقی استان آمادگی دارد.

به گزارش فرینا، بختیار رازانی افزود: گمرک منطقه ویژه اقتصادی لرستان برای امور صادرات واحدهای صنعتی، تولیدی در نیمه شرقی استان آمادگی دارد.
رازانی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه توسعه صادرات و کنترل واردات ازنا گفت: مناطق ویژه اقتصادی کمک زیادی به توسعه اقتصادی هر منطقه می‌کنند چرا که امتیازات و مشوق‌های ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران در این مناطق اعطا می‌شود.
وی افزود: اعطای معافیت‌های مالیاتی، رفع همه موانع صادراتی و وارداتی کالاها، معافیت ارزش افزوده و وجود همه زیرساخت‌های مورد نیاز بخش تولید همچون گمرک از مهم‌ترین مزایای مناطق ویژه اقتصادی است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان ضمن اعلام آمادگی گمرک منطقه ویژه اقتصادی لرستان جهت امور صادرات واحدهای صنعتی، تولیدی در نیمه شرقی استان در این نشست گفت: مدیران واحدهای صنعتی و صادراتی می‌توانند در همه زمینه‌ها به گمرک منطقه مراجعه و از خدمات آن استفاده نمایند کنند.
رازانی در رابطه با مساعدت‌های گمرکی، اعمال مشوقات و نیز بخشودگیهای قوانین مالیاتی خواستار تشریح مقررات و تسهیل در ارائه خدمات مالیاتی و کمک به تسریع در جلب و جذب سرمایه گذاری از طریق مسئولان شهرستان ازنا شد.
در ادامه این نشست نوروزی مسئول گمرک منطقه ویژه اقتصادی لرستان نیز گفت: روند اقدامات گمرک بر اساس مجوزهای صادره از مردادماه سال 95 شروع و تا پایان سال به مدت 8 ماه بالغ بر 22 میلیارد ریال معدل 60 تا 70 درصد کل صادرات از مبادی گمرک استان بوده که در سال 96  نیز تاکنون مبلغ 10.8 میلیون دلار صادرات انجام شده است.


 

امتیاز به خبر :