طرح و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار محرک توسعه محور شرق است

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در جمع مدیران بانک صنعت و معدن در بندر شهید بهشتی چابهار افزود: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار محرک توسعه محور شرق کشور است.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های بندر چابهار اظهار داشت: کشور اگر بخواهد از محدودیت های خلیج فارس عبور کند ناگزیر به تسریع در توسعه بندر چابهار خواهد بود که در نهایت با مکمل شدن بندر صحار و گوادر نقش منطقه ای مطلوبی در تجارت دریایی کشور حاصل خواهد شد.
وی به مشکلات و راهکارهای واردات در بندر چابهار اشاره و تأکید کرد: کالاهای اساسی استان سیستان و بلوچستان و استانهای همجوار از پتانسیل تخلیه و بارگیری 1/5میلیون تن از این سهم را خواهد داشت.
وی به راهکارهایی همچون 30 درصد تخفیف سود بازرگانی به کالاهای وارداتی اشاره کرد.
وی به قرارداد بندر چابهار اشاره کرد که یکی از هوشمندانه ترین مدل قراردادها در فضای تجارت منطقه ای است که به صورت 10 ساله با پیش بینی های کالاهای ترانزیتی کشور هند به کشورهای CIS می تواند برای کشور و محور شرق جذابیت توسعه ای ایجاد کند.
در ادامه حمیدرضا ناظمی فر مدیر کل ارزیابی طرح های بانک صنعت و معدن با ارائه گزارشی از اهداف این بانک گفت: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه ای است که با پرداخت تسهیلات به صنایع زیرساختی نقش موثری در توسعه متوازن ایفای نقش می کند.
گفتنی است بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل پروسه های اعتباری توافقنامه فاینانس اگزیم بانک جهت خرید تجهیزات معادل 150 میلیون دلاری به بندرچابهار سفر داشتند.

امتیاز به خبر :