حرکت شتابان صنعت گردشگری قشم به سمت استانداردهای ملی و بین المللی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: صنعت گردشگری این جزیره با هدف تعالی و اعتلای هر چه بیشتر و همسان سازی با استاندارهای ملی و بین المللی با شتاب به پیش می رود.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی با اعلام این مطلب اعلام کرد: روند استاندارد سازی صنعت گردشگری قشم در حال پیشروی است و علیرغم تلاش ها در بخش های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری، حتی یک روز هم از برنامه ها عقب نمانده ایم.
به گفته وی، سیاستگذاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و راهکارهای سازنده معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان در روند اجرای استاندارد سازی اماکن اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری این منطقه نقش اساسی را ایفا می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: در راستای استاندارد سازی و انطباق فعالیت تورهای گردشگری با بایسته ها و ضوابط علمی و اصولی گردشگری و میزبانی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی و همچنین حمایت از جامعه راهنمایان گردشگری قشم، دستورالعملی رسمی به کلیه آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین هتل ها و اماکن اقامتی جزایر سه گانه قشم، هرمز و هنگام ابلاغ شده است.
او با اعلام اینکه اعزام و همراهی راهنمایان گردشگری در تمامی تورها الزامی خواهد بود، افزود: براساس این دستورالعمل، آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی و هتل ها تنها باید از راهنمایان دارای کارت شناسایی از انجمن صنفی راهنمایان گردشگری قشم استفاده کنند و در صورت احراز تخلف از این دستورالعمل به طور حتم با اعمال مجازات های مقتضی مواجه خواهند شد.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن ظرفیت های منحصر به فرد حوزه گردشگری همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگل دریایی حرا، خلیج دلفین ها، بام قشم، دره ستاره ها، دره تندیس ها، جزایر ناز، تنگه چاهکوه، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، سواحل زیبا، غارهای خوربس، چاه های تلا و بادگیرهای لافت، قلاع پرتغالی ها در قشم و هرمز، طیف وسیعی از خاک های رنگی هرمز، صنایع دستی منحصر به فرد بانوان هنرمند، موزه منحصر به فرد ژئوپارک با بیش از 3 هزار نمونه تاکسیدرمی شده از موجودات دریایی، هوایی و زمینی در جنوب ایران واقع شده است.

امتیاز به خبر :