ارتباط مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی با صنعت ارس تقویت می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد: منطقه آزاد ارس مجدانه در پی تقویت رابطه دانشگاه و مراکز تحقیقاتی با بخش صنعت منطقه است.

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن ایرانی تحقیق درعملیات، با بیان این که امروزه بخش صنعت وابستگی گسترده و شدیدی به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی دارد، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس به دنبال جدی تر کردن این ارتباط است و باید این ارتباط دوجانبه در کشور بازتعریف شود.
وی با اشاره به رقابت شدید شرکت های صنعتی در به دست گیری بازارهای داخلی و بین المللی، گفت: موفقیت در این عرصه با نوآوری و بروز رسانی تولیدات از مسیر ارتباط با دانشگاه و مراکز علمی امکانپذیر می شود.
عرب باغی تصریح کرد: منطقه آزاد ارس به عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران برای تقویت بخش صنعت خود مجدانه در پی تقویت دانشگاه و مراکز علمی با صنعت منطقه است.
در این دیدار، ایرج مهدوی عضو هیئت انجمن ایرانی تحقیق درعملیات، ضمن تشکر از میزبانی منطقه آزاد ارس از هیئت مدیره انجمن گفت: در بازدیدی که قبل از جلسه از سایت های صنعتی منطقه آزاد ارس داشتیم، قابلیت های ارس در حوزه صنعت بسیار توسعه یافته نشان می داد و بدون شک آینده درخشانی در انتظار منطقه آزاد ارس است.
هادی ناصری، دیگر عضو هیئت مدیره و مشاور استاندار مازندران نیز با تشکر و قدردانی ویژه از میزبانی منطقه آزاد ارس این منطقه را به معنای واقعی، صنعتی ترین منطقه آزاد ایران دانست و گفت: به نظر می رسد که مدیریت تخصصی و توام با تجربه بالا، منطقه آزاد را در جایگاه بالاتری نسبت به سایر مناطق آزاد ایران قرار داده است.
سحر خوش فطرت، عضو هیئت مدیره این انجمن از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با تشکر از قبول میزبانی منطقه آزاد ارس، خواستار حضور ارس به عنوان عضو حقوقی همراه با دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در انجمن تحقیق درعملیات شده و عنوان کرد: در صورت حضور منطقه آزاد ارس و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در انجمن، ما قادر خواهیم بود برنامه های موفقی در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در استان اجرا کنیم.
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم بازتعریف رابطه صنعت و دانشگاه گفت: در کارهای تحقیقاتی باید مقوله نیاز واقعی مورد توجه قرار گیرد. خیلی از تحقیقات موجود در کشور منطبق با نیاز واقعی نیست. به همین جهت در محیط اقتصادی کشور پیدا کردن نیاز واقعی و طرح راحل برای آن ها یک مسئله اساسی است.
وی همچنین گفت: امروزه تولید انبوه جای خود را به تولید مشتری پسند داده است و سرمایه گذاری هایی موفق هستند که منطبق با استلزامات عصرچهارم صنعت باشند. در عصر چهارم صنعت، تولید مشتری پسند و در مراکز کم هزینه برای تولید و فروش در مراکز پرسود اتفاق می افتد و در این عصر جامعه شبکه ای یکی از زیرساخت های اساسی شکل گیری و پایدار نظام اقتصادی جهانی است.
ایرج حاتمی همچنین در ارتباط با برنامه های تدوین شده در این ارس گفت: در منطقه آزاد ارس دو سایت آموزش عالی و سایت پردازش فناوری را طراحی شده است. و هدف اساسی آن تربیت نیروی انسانی کیفی و کارآمد برای صنایع منطقه و همچنین ایجاد کانون های مشاوره ی تخصصی و پشتیانی کننده از تولید و خدمات در منطقه آزاد ارس است.

خاطر نشان می شود، در پایان این دیدار، یوسف داداش زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس به عنوان نماینده سازمان برای ادامه رایزنی های دوجانبه و تعریف برنامه های مشترک انتخاب شد.
انجمن ایرانی تحقیق در عملیات به عنوان یکی از فعالترین و پویاترین انجمن های علمی دانشگاهی در حوزه تحکیم روابط واقعی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور است.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :