تشریح نقش کلیدی تشکل ها در طرح "قشم جزيره ای برای كودكان"

نخستین نشست مشورتی سمن های فعال و فعالان اجتماعی جزیره قشم با حضور جمعی از نمایندگان این تشکل های مردم نهاد به ویژه در حوزه کودک به همت مدیریت ژئوپارک قشم در محل تماشاگه حرا در روستای سهیلی برگزار شد.

به گزارش فرینا، سید مصیب دریانورد مدیر پروژه «قشم جزیره‌ای برای کودکان» در این نشست صمیمی با معرفی این طرح، ابعاد مختلف آن را برای شرکت کنندگان تشریح کرد.
وی با تاکید بر این نکته که عنوان «قشم جزیره‌ای برای کودکان» محدود به یک پروژه یکساله نبوده بلکه برنامه راهبردی بلند مدت در جهت توسعه کودکی در قشم می باشد، گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح ارتقای کیفیت زندگی کودکان و چشم انداز آن با هدف فراهم کردن بهترین سرآغاز زندگی برای کودکان جزیره قشم است.
دریانورد از حمایت و همراهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای اجرایی شدن این طرح و همچنین از تلاش فرمانداری شهرستان قشم، شبکه بهداشت، آموزش و پرورش و بهزیستی شهرستان قشم نیز در راستای تشکیل شورای راهبری این طرح تقدیر کرد و گفت: بدون حضور و نقش کلیدی و تعیین کننده سمن ها و فعالین اجتماعی حوزه کودکان اجرای اقدامات عملی این طرح غیر ممکن بود.
فرحناز نژادغفوری نیز به عنوان ایده‌پرداز طرح «قشم جزیره‌ای برای کودکان»، هدف از این نشست را شناسایی ظرفیت سمن ها و فعالین اجتماعی حوزه کودکان در قشم و ایجاد شبکه ارتباطی بین آنها عنوان کرد.
وی، انسان های توسعه یافته را سرمایه های اصلی هر جامعه برشمرد و تمایز آنان با دیگر اعضای جامعه را در عدم بی تفاوتی نسبت به معضلات اجتماعی معرفی کرد .
نژاد غفوری، همچنین فعالین اجتماعی که خواهان ثبت سمن بوده را سمن های بالقوه نامیده و بر لزوم انتقال تجربه سمن های فعال به دیگر اعضای جامعه را مورد تاکید قرار داد.
در این نشست که مریم مهدی آبادی مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار شهرستان قشم نیز حضور داشت شرکت کنندگان با انواع سمن ها و نحوه کسب مجوز فعالیت از طریق فرمانداری برای تاسیس یک سازمان مردم نهاد آشنا شدند.
حمیدرضا محسن پور مدیر ژئوپارک قشم نیز در این نشست با اشاره به نقش و تاثیر جامعه محلی در تجربه بازگشت ژئوپارک قشم به شبکه جهانی ژئوپارک های یونسکو، ضرورت حضور و مشارکت جامعه محلی در پیشبرد اهداف پروژه قشم جزیره‌ای برای کودکان را متذکر شد.
این نشست مشورتی نزدیک به سه ساعت به طول انجامید، نمایندگان برخی سمن های فعال به معرفی و ارائه فعالیت های خود پرداخته و به تبادل نظر و انتقال تجربیات پرداختند.
اين برنامه به پيشنهاد مجری طرح قشم جزيره ای برای كودكان و مديريت ژئوپارك قشم با همكاری سازمان منطقه آزاد قشم، فرمانداری این شهرستان و دهياری روستای سهيلی در سالن اجتماعات ساختمان تماشاگه حرا ژئوپارك قشم در مجاورت روستای سهيلی برگزار شد.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران قرار دارد.

امتیاز به خبر :