تلاش برای معرفی منطقه آزاد ماکو به عنوان قطب قرآنی کشور

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو در تلاش است تا منطقه را به عنوان قطب قرآنی کشور معرفی کند.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، جواد اسماعیل‌ زاده با اشاره به برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: ‌این مسابقات با هدف اشاعه فرهنگ غنی اسلام و قرآن و ارج نهادن به فعالیت‌های قرآنی، شناسایی و معرفی استعداد‌های برجسته قرآنی برگزار می شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر تلاشهای سازمان برای توسعه علوم قرآنی در منطقه تصریح کرد: با برگزاری برنامه های مختلف قرآنی و مذهبی طی سالیان گذشته تا به امروز سعی در ترویج و رشد این کلام وحی در منطقه هستیم.
وی با اشاره به اینکه، در سال 92 که فعالیت منطقه آزاد ماکو آغاز شد،تنها تعداد 270 نفر در مسابقات شرکت کردند بیان کرد: این در حالی است که با حمایت فعالان قرآنی، در سال گذشته این تعداد به سه هزار و 300 نفر رسید و امسال قصد داریم تا این آمار را به 5هزار نفر در کل منطقه آزاد برسانیم.
وی گفت: امیدواریم با برگزاری چنین برنامه های ارزشی و مسابقات قرآنی بتوانیم گام مستحکمی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری برداریم.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو در سال گذشته بزرگترین رویداد قرآنی کشور را برگزار کرد و در تلاش است که خود را به عنوان قطب قرآنی کشور معرفی کند.

امتیاز به خبر :