کمک به فعالیت دفاتر زیارتی توسط منطقه آزاد اروند در اربعین حسینی

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از آمادگی این سازمان برای کمک به دفاتر خدمات مسافرتی و زیارتی در امر ثبت نام از زائران حسینی خبر داد.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی در جلسه هماهنگی خدمات رسانی اربعین که با حضور نمایندگان دفاتر خدمات مسافرتی و مسئولان حج و زیارت در محل سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، از بررسی مشکلات در خدمات رسانی به زائران اربعین در سال گذشته و بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارهای رفع آنها در جهت ارائه خدمات مطلوبتر به عنوان هدف اصلی تشکیل این جلسه نام برد و گفت: پذیرش شرایط سازمان حج و زیارت از سوی دفاتر خدمات مسافرتی و زیارتی الزامیست  ضمن آنکه از ادامه فعالیت دفاتر فاقد مجوز در صدور ویزا برای زائران اربعین، جلوگیری می شود.
وی افزود: 39 دفتر فاقد مجوز در شهرهای آبادان و خرمشهر شناسایی شدند که برابر با قانون با آنان برخورد می کنیم، این دفاتر می توانند با طی مراحل قانونی در جهت گرفتن مجوز کار اقدام کنند و در غیر این صورت از فعالیت آنها جلوگیری و با آنان برخوررد قانونی می شود.
وی با بیان اینکه 11 شهریورماه جاری زمان شروع ثبت نام از زائران حسینی است، اظهار کرد: این کار از طریق دفاتر پستی، آژانس های خدمات مسافرتی، دفاتر پیشخوان و حج و زیارت انجام می شود و متقاضیان می توانند با مراجعه به این دفاتر نسبت به ثبت نام در سامانه سماح سازمان حج و زیارت اقدام کنند.
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: تمامی دفاتر دارای مجوز می بایست ضمن پذیرش تمامی فرآیندها و التزامات سازمان حج و زیارت نسبت به ثبت نام زائران اقدام کنند.
موسوی ضمن تاکید دوباره بر برخورد قانونی با دفاتر غیرمجاز، گفت: اعلام کتبی دفاتر و آژانس های خدمات مسافرتی بر پذیرش تمامی شرایط اعلام شده سازمان حج و زیارت بایستی ظرف 48 ساعت به سازمان منطقه آزاد اروند ارائه و اعلام نهایی آن به حج و زیارت استان خوزستان ظرف مدت یک هفته آینده به انجام می رسد.
وی از تهیه و نصب بنرهای هماهنگ و متحد الشکل در سطح مناطق مختلف شهرهای آبادان و خرمشهر برای معرفی دفاتر مجاز ثبت نام زائران اربعین حسینی به مردم خبر داد و افزود: انجام تبلیغات میدانی توسط دفاتر و سازمان منطقه آزاد اروند نیز انجام می شود.
وی اظهار کرد: همایش اربعین حرکت عظیمی است که ما در مقابل جان و مال مردم مسئولیت داریم  و لذا بایستی به طور متحد و هماهنگ در کنار یکدیگر در جهت ارائه بهترین خدمات به عاشقان حسینی بکوشیم.
وی هماهنگی با نیروی انتظامی جهت برخورد با دفاتر غیرمجاز صدور ویزای زیارتی برای اربعین حسینی را از دیگر اقدامات قابل انجام خواند و تصریح کرد: سال گذشته یک میلیون و 250 هزار زائر ایرانی و خارجی برای شرکت در همایش عظیم اربعین حسینی از مرز شلمچه تردد کردند.
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به اذعان مسئولان عالی رتبه کشور، مرز شلمچه راحت ترین و کم مشکل ترین مرز کشور در تردد زائران بود و از این رو به طور مرتب زائران را برای انتخاب این مرز برای گذر تشویق می کردند.
موسوی افزود: انتظار می رود تا دفاتر خدمات مسافرتی و زیارتی پس از دریافت مجوزات لازم در خصوص انجام تبلیغات میدانی خود اقدام و رقابت سالم و خوبی را در این باره داشته باشند.

امتیاز به خبر :