درمانگاه خلیج فارس در جی جیان قشم افتتاح شد

درمانگاه خلیج فارس در روستای جی جیان جزیره قشم افتتاح شد.

به گزارش فرینا، با هدف توسعه طرح تحول سلامت دولت تدبیر و امید با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،حمیدرضامومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، قاسم جادری استاندارهرمزگان، حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر و محمد آشوری نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی،فرماندار قشم، امام جمعه شهرستان حجت الاسلام و المسلمین جوکار و امام جمعه اهل سنت قشم شیخ عبدالرحیم خطیبی و جمعی از مسئولین افتتاح شد.
این مرکز درمانی در زمینی به مساحت 17هزار متر مربع در دو طبقه با زیربنای دو هزار و 560 متر مربع ساخته شده و در طبقه همکف آن درمانگاه های عمومی و تخصصی با بخش های آزمایشگاهی، دیالیز، اورژانس شبانه روزی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی و سونوگرافی در یکهزار و 280 متر مربع زیربنا به بهره برداری رسید.
سازمان منطقه آزاد قشم برای آماده سازی فاز اول این مجموعه شامل بازسازی ساختمان، خرید و نصب تجهیزات، فضاسازی و توسعه فضای سبز حدود 26 میلیارد ریال هزینه کرده و در آینده با ایجاد بخش بستری، اتاق عمل و زنان و زایمان در طبقه اول این مرکز درمانی، خدمات این مجموعه از درمانگاه به بیمارستان ارتقا می یابد.
دستگاه های رادیولوژی با قابلیت تبدیل از آنالوگ به دیجیتال، شش مانیتور علائم حیاتی بیمار و متعلقات جانبی آن، یک دستگاه ساکشن، یک دستگاه سونوگرافی پیشرفته با قابلیت پرتابل شدن و یک دستگاه الکتروشوک بخشی از تجهیزات نصب شده در این درمانگاه است.
دو دستگاه ترالی اورژانس، پمپ سُرنگ و پمپ سِرُم، دو دستگاه الکترو کاردیگراف، دستگاه اتوکلاو سریع رومیزی، لارنگسکوپ دو مورد، صندلی های ویژه خونگیری، یک دستگاه هود ویژه قسمت آزمایشگاه و یک دستگاه نیولایزر هم از دیگر لوازم اصلی این مرکز درمانی است.
همزمان با خرید و نصب تجهیزات مورد نیاز این مرکز درمانی، عملیات فضا سازی و فضای سبز این مجموعه درمانی نیز با یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم به پایان رسید و از این پس مردم روستاهای غرب جزیره قشم از خدمات درمانی این مرکز استفاده خواهند کرد.
این مرکز پزشکی سال 1374 با سرمایه سازمان منطقه آزاد قشم در روستای جی جیان ساخته شد اما به دلیل خسارات ناشی از زلزله در سال های ۸۴ و ۸۶، خدمات این مرکز تعطیل شد و تنها بخش دیالیز آن برای ارائه خدمات به 28 بیمار دیالیزی در روستاهای غرب جزیره با 16 دستگاه دیالیز فعال بود.
حدود 20 روزپیش مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جمع مردم روستاهای غرب جزیره راه اندازی هرچه سریعتر این درمانگاه را مورد تاکید قرار داد و با گذشت 480 ساعت کار جهادی، این مجموعه درمانی به عنوان یکی دیگر از خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان به همت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به بهره برداری رسید.

امتیاز به خبر :