همراهی سازمان منطقه آزاد با تعاونگران قشم برای تحقق اقتصاد مقاومتی

تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم با اتاق تعاون شهرستان قشم امضاء شد.

به گزارش فرینا، حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری، تفاهم نامه ای را با غلامرضا پاسلاری مسئول نمایندگی اتاق تعاون شهرستان قشم با هدف کمک به افزایش سهم تعاونگران در اقتصاد این منطقه در حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قاسم جادری استاندار هرمزگان، حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر و محمد آشوری نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قشم، امام جمعه شهرستان حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار و امام جمعه اهل سنت قشم شیخ عبدالرحیم خطیبی و جمعی از مسئولین امضا کردند.
توسعه فرهنگ تعاون میان آحاد جامعه و تشکل های اقتصای و اجتماعی در جوامع محلی، توسعه همکاری دو جانبه در راستای تقویت تعاونی ها، افزایش سطح اشتغال مولد با تاکید بر مالکیت و مدیریت نیروی کار واحد های تعاونی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
این تفاهمه نامه برای مدت یک سال ازتاریخ  یکم مرداد ماه 96 تا یکم مرداد 97 مابین حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان طرف اول و غلامرضا پاسلاری مسئول نمایندگی اتاق تعاون شهرستان قشم به عنوان طرف دوم و علی یدقارعضو منتخب هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم و سیلمان رنجبری به عنوان دستگاه نظارتی امضا شد.
حمایت از تشکیل، گسترش، توسعه و فعال سازی شرکت های تعاونی، ارتقای رقابت پذیری فعالان اقتصادی کوچک و متوسط در قالب شرکت های تعاونی، مشارکت و همکاری در برنامه ریزی برای توسعه بخش تعاونی با هدف توانمند سازی اقشار متوسط و کم درآمد جوامع محلی و ایجاد اشتغال مولد بخشی از تعهدات طرفین در این تفاهم نامه است.
مشارکت در جذب منابع و سرمایه گذار داخلی و خارجی، افزایش صادرات تولیدات تعاونی ها، سیاست گذاری مشترک برای ارتقای کیفی اسکله های گردشگری قشم، مطالعه در زمینه بهبود، توسعه و ترویج صنعت ساختمان از طریق تعاونی های مسکن و همچنین تامین مسکن جوانان در شهرها و روستاهای جزیره قشم از دیگر تعهدات این تفاهم نامه است.
همچنین در این تفاهم نامه در زمینه برنامه ریزی مشترک برای ایجاد اداره و توسعه شیلات و صید و صیادی از طریق جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای پرورش میگو و ماهی در قفس و ایجاد ارزش افزوده از تولید تا فروش و فرآوری ماهی ها و برنامه ریزی برای رفع موانع تولید و ارائه تسهیلات به تعاونی ها از طریق معرفی به بانک های عامل هم تاکید شده است.
قشم یکی از موفق ترین شهرستان های کشور در بخش تعاونی است که بیشتر امور آن در قالب فعالیت های جمعی انجام می شود و در حال حاضر 500 شرکت تعاونی با افزون بر 85 هزار عضو در این منطقه و در بخش های مختلف فعالیت می کنند.

امتیاز به خبر :