تجهیز مجتمع‌های پتروشیمی به سامانه پایش آنلاین

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همه مجتمع‌های پتروشیمی کشور بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به سامانه پایش برخط (آنلاین) آلاینده‌ها مجهز می شوند.

به گزارش فرینا، شینا انصاری با بیان این ‌که در بخش پالایش و پتروشیمی پارامترهایی نظیر ذرات دی اکسید نیتروژن، دی اکسید کربن و گوگرد به صورت لحظه‌ای آزمایش می‌شوند، افزود: ۲۴ درصد صنایع بزرگ کشور از جمله بخش نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به سامانه پایش آنلاین مجهز هستند.

انصاری درباره پایش پیوسته و مستمر آلاینده‌های واحدهای بزرگ صنعتی از جمله مجتمع های پتروشیمی افزود: هم اکنون و در فاز نخست این طرح، ۱۸۳۵ واحد بزرگ صنعتی در کشور دارای اولویت برای نصب سیستم پایش آنلاین هستند که پتروشیمی‌ها نیز جزو این صنایع به شمار می‌آیند.
وی گفت: تا پایان سال ۹۵، از ۱۸۳۵ واحد صنعتی، ۴۳۳ واحد بزرگ، یعنی چیزی معادل ۲۴ درصد کل واحدهایی که دارای اولویت هستند در ۲ بخش پساب و دودکش مجهز به سامانه پایش آنلاین شده‌اند.
مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که استاندارد ملی پایش لحظه ای با همکاری سازمان ملی استاندارد در مراحل تصویب است، افزود: تا زمان پیاده‌سازی نظام صحه گذاری پایش آنلاین، پایش‌‌ها دوره‌ای انجام می‌شود، در مراحل بعد و کسب اطمینان از داده‌ها و خطای کمتر به سمت پایش آنلاین حرکت می‌کنیم.
انصاری گفت: بحث پایش آنلاین خروجی صنایع بزرگ کشور در لایحه هوای پاک مطرح شده که البته این لایحه مراحل تصویب نهایی خود را در مجلس طی می‌کند، از این رو مستندات قانونی با تصویب این لایحه خواهیم داشت.

 

امتیاز به خبر :