اتوبوس شادی، آیین های قشم را به ایرانیان معرفی می کند

مدیر مجموعه «باغ آیین های زینت» از معرفی آیین های سنتی جزیره قشم در برنامه ای تحت عنوان «اتوبوس شادی» در شهرهای تهران، اصفهان و بندر انزلی خبر داد.

به گزارش فرینا، زینت دریایی در این باره گفت: برنامه «اتوبوس شادی» از شنبه هفتم مرداد ماه در منطقه پامنار تهران شروع شده و سپس در پارک آب و آتش، نیاوران، برج میلاد وسپس شهرهای اصفهان و بندر انزلی ادامه پیدا می کند.
وی ادامه داد: این برنامه شامل معرفی آیین های سنتی، صنایع دستی، موسیقی جوفتی، موسیقی درمانی، غذاهای بومی و محلی، نمایش خیابانی و همخوانی بانوان است.
به گفته دریایی گروه گردشگری باغ آیین های زینت با هدف ارتقای گردشگری در جزیره قشم و درآمدزایی از این صنعت پاک در روستای سلخ پایه گذاری شده و با راه اندازی باغ آیین ها و کاشانه مهمان به کار خود ادامه می دهد.
وی بیان کرد: تجربه برگزاری برنامه هایی همچون اتوبوس شادی را در کشورهای اروپایی به دست آورده و تاکنون در هشت جشنواره بین المللی حضور داشته است.
مدیر مجموعه «باغ آیین های زینت» اظهار امیدواری کرد با راه اندازی برنامه های این چنینی علاوه بر معرفی فرهنگ غنی و بی بدیل جزیره قشم به مردمان ایران زمین، اقتصاد روستای سلخ نیز توسعه پیدا کند.
دریایی با تقدیر از حمایت های سازمان منطقه آزاد قشم، افزود: حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم موجب شده تا جزیره نشینان به این باور برسند که توانایی ایجاد تحول در زندگی خود با استفاده از صنعت گردشگری را دارند.

امتیاز به خبر :