تور رالی مغولستان وارد منطقه آزاد ارس شد

شرکت کننده های تور مسابقات رالی مغولستان از طریق مرز نوردوز وارد منطقه آزاد ارس شدند.

به گزارش فرینا، تور مسابقات اتومبیل رانی رالی مغولستان که یک رویداد ورزشی با اهداف خیریه است، امروز از طریق مرز نوردوز وارد منطقه آزاد ارس شد.
این تور اتومبیل رانی، هر ساله از مبدا شهر لندن در انگلستان آغاز می شود و مقصد نهایی آن کشور شهر اولان باتور در کشور مغولستان است.
مسیر حرکت این رالی عمدتا از کشورهایی است که بر اساس اسناد تاریخی، مورد حمله اردوی مغول قرار گرفته اند و شعار آن کمک به کودکان بی سرپرست است.
در این دوره از مسابقات 43 شرکت کننده با 18 خوردوی قدیمی و کلاسیک حضور دارند و راننده های شرکت کننده در تور رالی مغولستان شامل کشورهایی چون آمریکا، ایرلند، انگلستان، سوئد و چند کشور دیگر می شوند.
نکته جالب رویداد ورزشی خیریه، این است که هر خودروی که در طی مسیر از کار بیفتد در همانجا به فروش می رسد و درآمد حاصل از این فروش صرف امور خیریه برای کودکان بی سرپرست همان کشور می شود.
در پایان مسیر نیز به صاحب خودروهایی که بتوانند به انتهای مسیر برسند، به قید قرعه جوایزی تعلق می گیرد. همچنین تمامی اتومبیل هایی که به نقطه پایان برسند نیز به فروش می رسند و درآمد حاصل از این فروش، صرف امور خیریه و برنامه جهانی کمک به کودکان بی سرپرست می شود.
گفتنی است، شرکت کننده های این تور خیریه ورزشی پس از استراحت مسیر خود را به سمت مرز های ترکمنستان ادامه خواهند داد و از چند شهر دیگر ایران نیز دیدن خواهند کرد.

امتیاز به خبر :