بازدید مدیرعامل منطقه ویژه بوشهر از واحدهای تولیدی مستقر در منطقه

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از اشتغال ٥٣ نفر از مجموع ١١٠ متقاضی كار در واحدهای توليدی این منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش فرینا، حسین نامور در این بازدید که به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی از واحدهای توليدی و صنعتی مستقر منطقه ويژه اقتصادی بوشهر برگزار شد گفت: با حمايت مديران عامل واحدهای تولیدی و كارآفرينان مستقر در منطقه ویژه تا پايان سالجاری به تناسب ظرفيت توليد اشتغال پايدار خواهیم رسید.
نامور ضمن بازدید از واحدهای تولیدی سنگ مصنوعی اورانوس و پولاد بتن زیوان در نشست با مدیرعامل این دو واحد تولیدی در خصوص مشکلات پیش رو و روند کار این شرکت گفت و گو کرد.
وی هدف از بازدید واحد تولیدی سنگ مصنوعی اورانوس را در راستای بازدید میدانی به منظور جمع آوری مشکلات و چگونگی تعیین ارزش های گمرکی کالای وارداتی در مقابل نمونه تولید داخل عنوان کرد و افزود: برخی از واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر علیرغم اینکه محصولات تولیدی آنان با کیفیت مناسب و بالاتری نسبت به نمونه خارجی آن در این مجموعه تولید می کنند ولی به دلیل ارزش گذاری پائین کالای وارداتی، در نتیجه محصول داخلی قادر به رقابت با نمونه خارجی آن در بازار هدف نیست.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ادامه داد: این روزها موضوع ارزش گذاری مقوله مهمی است که توجه به آن از سوی فعالان اقتصادی بسیار ضروری است.
نامور افزود: در سنوات گذشته ارزش کالا از طریق دفتر تعیین ارزش گمرک ایران به وسیله لوح فشرده به گمرکات اجرایی ابلاغ می شد که این ارزش گذاری واقعی تر و دقیق تر از رویه ارزش گذاری در سیستم پنجره واحد است.
وی در خصوص بهره مندی صاحبان صنایع و تولید کنندگان مستقر در مناطق ویژه اقتصادی از ارزش افزوده گفت: بر اساس ماده 35 قانون برنامه چهارم توسعه و ماده 11 قانون چگونه اداره مناطق ویژه اقتصادی، کالاهای تولیدی در مناطق آزاد و ویژه به میزان درصد ارزش افزوده از این مالیات و قطعات و مواد اولیه داخلی به کار رفته در آنها در هنگام ورود به کشور، از پرداخت هرگونه عوارض و حقوق گمرکی معاف هستند که واحدهای تولیدی می توانند از این مزیت به نحو شایسته ای استفاده کنند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ضمن پیگیری حضوری جهت حل مشکلات موجود در روند کار این دو واحد، افزود: توجه به سرمایه گذاری و تحریک سرمایه گذاران برای حضور در منطقه راه حل نخست حل مشکلات اقتصادی این مجموعه است و همکاران این مجموعه در سال جدید تلاش خود را با اهتمام بیشتری در این خصوص بکار گرفته اند.
این مقام مسئول با اشاره به نامه اخیر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر منع واردات کالاهای مشابه تولید داخلی، گفت: هم اکنون یکی از مشکلات پیش روی شرکت سنگ مصنوعی اورانوس واردات بی رویه کالای چینی مشابه محصول تولیدی این شرکت است که با ارزش پائین تری در گمرک ترخیص و به دست مصرف کننده می رسد و به همین علت توان رقابت را از این واحد تولیدی در بازار سلب نموده است.
نامور در همین راستا با تأکید بر حمایت مسئولین از تولیدکننده و کارآفرین ایرانی، افزود: از مسئولین و دست اندرکاران تقاضا داریم تا تدبیری اتخاذ نمایند که از واردات کالاهای مشابه تولید داخلی جلوگیری به عمل آید.
لازم به ذکر است شرکت سنگ مصنوعی اورانوس نخستین تولید کننده انواع سنگ های مصنوعی، گرانول، وان و جکوزی در کشور و شرکت پولاد بتن زیوان با تولید و ابداع انواع قالب های صنعتی (تولید خرپا و تیرچه فلزی) و یراق آلات سقف کاذب از جمله واحدهای فعال مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر هستند.




 

برچسب ها : منطقه ویژه بوشهر
امتیاز به خبر :