پیمانکار باید بنیه و توان مالی داشته باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام فسخ قرار داد با پیمانکار پایانه جدید فرودگاه کیش گفت: پیمانکار باید توان و بنیه مالی داشته باشد.

به گزارش فرینا، به نقل از ایرنا جزیره کیش، علی اصغر مونسان در خصوص تاخیر پرداخت حقوق پیمانکاران برخی طرح های عمرانی در جزیره کیش همچون پایانه فرودگاه جزیره کیش افزود: سازمان منطقه آزاد کیش به لحاظ مالی مشکل پرداخت ندارد اما نمی تواند پیش از موعد و انجام کار مبلغی به پیمانکار پرداخت کند .
مونسان با بیان اینکه پیمانکار باید آورده و توان مالی داشته باشد گفت: قرار نیست زمانی که پیمانکار اعتبار دریافت می کند کار را پیش ببرد و در زمان توقف پرداخت ،ادامه کار را رها کند.
وی به رتبه بندی پیمانکاران اشاره کرد و افزود: یکی از شاخصه های این رتبه بندی داشتن بنیه و توان مالی است .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: پیمانکار باید بتواند با منابع موجود دستکم سه برابر کار انجام دهد چرا که خرید پیمانکاران اعتباری است.
مونسان گفت: پرداخت های منطقه آزاد به پیمانکاران خوب است و بسیاری تمایل دارند با مجموعه سازمان کار کنند، پیمانکار اگر فکر کند امروز صورت وضعیت بدهد و فردا هزینه دریافت کند تصور غلطی است.
وی با اعلام اینکه سازمان منطقه آزاد کیش در مرحله انتخاب پیمانکار جدید است افزود: با طی مراحل قانونی ادامه عملیات اجرایی از سرگرفته خواهد شد .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تاکنون و در طی چهار ماه 200 میلیارد ریال به پیمانکاران پرداخت شده است.
با توجه به جایگاه جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری کشور و ظرفیت های منطقه، افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه بین المللی کیش یکی از مهم ترین اقدامات زیر ساختی در جهت توسعه گردشگری است . 
ساخت پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش در سال 92 در فضایی به وسعت 45 هزار متر مربع آغاز شده که پس از فرودگاه امام خمینی(ره) دومین پایانه بزرگ فرودگاهی کشور است و با تکمیل این طرح ظرفیت پذیرش سالانه گردشگران در جزیره کیش را به چهار و نیم میلیون گردشگر افزایش پیدا می کند.
جزیره کیش با 91.5 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :