سفر مشاور رییس جمهور به منطقه آزاد ماکو | روز سوم

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از پروژه های سرمایه گذاری شده در بخش های صنعتی منطقه آزاد ماکو بازدید کرد.

به گزارش فرینا، اکبر ترکان در روز سوم (پنجشنبه 12 مردادماه) حضور خود در منطقه آزاد ماکو صبح امروز از پروژه کارخانه فروآلیاژ این منطقه بازدید کرد و همزمان بهره برداری از این کارخانه آغاز شد. این پروژه با سرمایه گذاری مستقیم سرمایه گذاران هندی آغاز به کار کرده است.
هم چنین دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از نیروگاه سیکل ترکیبی منطقه آزاد ماکو بازدید کرد.
نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو با سرمایه گذاری 70 درصدی شرکت چینی صنایع هوافضای AVIC و 30 درصدی شرکت گلبرق ارومیه در حال احداث است. قرارداد سرمایه گذاری AVIC برای احداث نیروگاه 1600 مگاواتی طی 10 سال است. مجوز اخذ شده برای فاز اول 100 مگاوات و برای فاز دوم 285 مگاوات پیش بینی شده است. پیشرفت این پروژه در حال حاضر 63 درصد است.
میزان پیشرفت تولید توربین فاز دوم 80 درصد (توربین 110 مگاواتی AVIC ) است. تاریخ بهره بردای تجاری از فاز اول تابستان 96 و تاریخ بهره برداری تجاری از فاز دوم تابستان 98 خواهد بود.
هم چنین اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور و حسین فروزان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از اراضی زیر کشت دشت یارآغلی پلدشت بازدید کردند و با کشاورزان این منطقه به گفتگو پرداختند.
بازدید از خطوط انتقال آب و پروژه تجهیز ایستگاه های پمپاژ در سد کرم آباد آخرین برنامه بازدید مشاور رییس جمهور در منطقه آزاد ماکو بود.
اکبر ترکان را در این سفر محمد معزالدین معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق و درنا کسرایی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همراهی کردند.

امتیاز به خبر :