560 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت اتوبان در قشم

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از اعتبار افزون بر560 میلیارد و 651 میلیون ریالی برای ایجاد 38 کیلومتر اتوبان در سه فاز عملیاتی مسیر مرکزی و قطعه شماره 3 اتوبان خلیج فارس خبر داد.

به گزارش فرینا، احمد رئیسی گفت: قطعه 1، 2 و 3 اتوبان مرکزی قشم حد فاصل فرودگاه بین المللی تا نزدیکی شهر درگهان در دو باند رفت و برگشت با بیش از 412 میلیارد و 842 میلیون ریال اعتبار در سه فاز عملیاتی و پیش بینی ایجاد 119 دهنه پل در حال ساخت است.
رئیسی افزود: قطعه 3 بزرگراه خلیج فارس حد فاصل کیلومتر 18 قطعه 2 این پروژه در حوالی شهر درگهان تا روبروی اسکله کاوه به طول 8050 متر نیز با پیش بینی 34 دهنه پل آب رو در دو مسیر رفت و برگشت با 147 میلیارد و 808 میلیون ریال اعتبار همزمان در دست اقدام است.
وی اظهارامیدورای کرد که فاز اول اتوبان مرکزی در مسیر فرودگاه بین المللی قشم تا سه راهی روستای دیرستان و قطعه سوم اتوبان خلیج فارس حد فاصل سه راهی دلگشا تا اسکله کاوه تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: عملیات زیرسازی قطعه 1 اتوبان مرکزی با بیش از 94 میلیارد و 25 میلیون ریال اعتبار در دو باند رفت و برگشت شامل خاکبرداری، خاکریزی و احداث ابنیه فنی به طول 10 کیلومتر با 21 دهنه پل در حال انجام است.
رییسی گفت: فاز دوم این طرح نیز بطور همزمان از سه راهی روستای دیرستان به سمت جاده سوزا – رمکان با بیش از 146 میلیارد و 923 میلیون ریال اعتبار در طول 10 کیلومتر با پیش بینی 44 دهنه پل در حال ساخت است.
وی با اعلام اینکه فاز سوم این طرح به طول 9 هزار و 700 متر از مسیر روستای سوزا – رمکان تا محل اتصال به بزرگراه خلیج فارس در نزدیکی شهر درگهان اجرا می شود، افزود: عملیات اجرایی فاز سوم این طرح نیز با پیش بینی 54 دهنه پل در دو مسیر رفت و برگشت، افزون بر 171میلیارد   893 میلیون ریال هزینه خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم، از توسعه راه ها به عنوان مهمترین زیرساخت توسعه ای جزیره قشم و ارتقای سلامت جاده ای در این منطقه نام برد و افزود: از ابتدای حضور حمیدر ضا مومنی به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در اسفند ماه سال 1393 توسعه راه ها در دستور کار این معاونت قرار گرفت و طی این مدت علاوه بر برنامه ریزی برای ساخت اتوبان های جدید همه مسیرهای برون شهری و راه های دسترسی روستاهای جزیره قشم نیز آسفالت شده است.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس و یکی از شهرستان های استان هرمزگان در جنوب ایران واقع شده است.


 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :