مقدمات ایجاد بندر خشک در منطقه ویژه سیرجان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سیرجان گفت: برای ایجاد بندر خشک زمینی به وسعت 1800 هکتار در شمال منطقه ویژه اختصاص داده شده و زیر ساخت های لازم هم برای انبار کالاها از بنادر کشوردر منطقه ویژه اقتصادی سیرجان فراهم شده است.


به گزارش فرینا، نصرت الله ضیاء شهابی  با اشاره به صادرات 37 میلیون و 872 هزار دلار کالاهای تولیدی از جمله نوع طعم های خوراکی، دانه های رنگ، چسب های نواری و اسپری های دامی از منطقه ویژه اقتصادی  سیرجان افزود:  کالاهای تولیدی از طریق گمرک این منطقه به کشورهای آسیایی و حوزه خلیج فارس صادر می شود.
  ضیاء شهابی گفت: دراجرای طرح توسعه وخروج از رکود برخی از کارگاه ها و کارخانه های این منطقه از ابتدای امسال 200 نفرجذب بازار کار شدند ومیزان اشتغال در 35 کارگاه و کارخانه فعال منطقه ویژه اقتصادی سیرجان به بیش از2300 نفررسید.
وی سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان این شهرستان را 40 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در راستای توجه به سرمایه گذاری افراد یا شرکت ها زیرساخت ها و امکانات آماده است و صادرات و واردات نیز از گمرک همین محل انجام می شود
بندر خشک یک بندر درون سرزمینی چند منظوره است که به طور مستقیم  از طریق جاده یا راه آهن به بندر دریایی وصل می شود و مرکزی برای انتقال کالاها به مقصدهای داخلی ونیز ذخیره و انبار کالاها است.

 

امتیاز به خبر :