تردد 203 هزار و 326 مسافر از مسیر دریایی به کیش در سه ماه نخست امسال

در سه ماه نخست سال 96 بندر کیش محل انجام اقدامات گسترده ای در حوزه های مسافری، صادرات و واردات بوده است.

به گزارش فرینا، در سه ماه نخست امسال، از بندر کیش 36 هزار و 807 تن کالا از جمله کالای تجاری، لوازم حفاری، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، مواد سوختی و کالای متفرقه به بنادر داخلی و خارجی فرستاده شده است که از این میزان 35 هزار و 580 تن کالا به بنادر داخلی و یک هزار و 227 تن کالا به بنادر خارجی صادر شده است.
در همین مدت 270 هزار و 101 تن هم کالای تجاری، حفاری و متفرقه از بنادر داخلی و 13 هزار و 440 تن کالای تجاری و حفاری از بنادر خارجی از بندر کیش به جزیره کیش وارد شده است.
در این مدت کالاهای وارداتی به کیش به وسیله 7 هزار و 153 کامیون و کامیونت و کالاهای صادراتی از کیش به وسیله 7 هزار کامیون و کامیونت جابجا شده اند.
همچنین از سه بندر چارک، آفتاب و لنگه در طول سه ماه نخست امسال تعداد 90 هزار و 870 مسافر از طریق سفر دریایی به کیش ورود و تعداد 112 هزار و 456 نفر از بندر کیش خروج کردند. در همین مدت نیز در مجموع 15 هزار و 432 خودروی سواری به جزیره کیش ورود و 19 هزار و 158 خودرو از بندر کیش خروج کرده اند.
در این مدت در مجموع تعداد 6 هزار و 553 شناور از بنادر داخلی به کیش سفر داشتند و 304 شناور از بندر کیش به سایر بنادر خارجی سفر کردند.
همچنین 84 هزار و 661 مسافر با 642 سفر در سه ماه نخست سال، گشت و سفر تفریحی از بندر کیش را تجربه کردند.
شایان ذکر است، ارتقاء زیر ساخت های بندرگاهی در جزیره کیش از جمله اقداماتی است که در دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از عوامل موثر در توسعه اقتصادی جزیره مد نظر بوده است. تا چند سال گذشته با وجود ساخت اسکله دوازده هزار تنی، بدلیل عمق چهار متری حوضچه امکان پهلو گیری کشتی های بزرگ در بندر کیش میسر نبود که این امر روند صادرات و واردات و فعالیت های گسترده بازرگانی را با مشکل مواجه می ساخت. در چهار سال گذشته با استفاده از بزرگترین لایروب کشور حوضچه بندرگاه کیش لایروبی شده و عمق این منطقه به منهای ده متر رسید تا شناورهای پانزده هزار تن نیز بتوانند در بندر کیش پهلو بگیرند.
ساخت اسکله 35 هزارتنی نیز اقدامی دیگر درجهت بهره گیری بیشتر از ظرفیت های بندری جزیره کیش است.

امتیاز به خبر :