جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی شتاب گرفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری رقمی بالغ بر 900هزار TEU کانتینر و افزایش 35 درصدی این بخش از عملیات در بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران طی چهار ماه اخیر خبر داد.

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور گفت: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
عفیفی پور افزود: طی چهار ماه نخست سال 96، در مجموع 905 هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: از تعداد 632 هزار TEU کانتینر پر جابجا شده طی این مدت، 160 هزار TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است که رشد 27 درصدی در این زمینه به ثبت رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: طی چهار ماهه نخست سال جاری، نزدیک به 128هزار TEU کانتینر مربوط به محموله های صادراتی با رشد 2درصدی و 250هزار TEU کانتینر حامل کالاهای وارداتی با افزایش 28 درصدی بوده است.
عفیفی پور در پایان تعداد کانتینرهای ترانشیپی در بندر شهید رجایی را نیز رقمی حدود 93 هزار TEU اعلام کرد و افزود: جابجایی اینگونه کالا در چهارماهه اخیر 115 درصد افزایش داشته است.


 

امتیاز به خبر :