بهبود شاخص‌های تولید در پارس جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در پارس جنوبی گام‌های بسیار خوبی در دولت یازدهم روی داده است و شاهد بهبود شاخص‌های در زمینه‌های مختلف به ویژه در بخش تولید و برداشت از میدان مشترک هستیم.

به گزارش فرینا، مهدی یوسفی در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: خبرنگاران نقشی بسیار مهم و اساسی در جامعه دارند و کمک بسیار خوبی به توسعه می‌کنند.
یوسفی گفت: سال ۹۲ ظرفیت تولید گاز ایران از میدان پارس جنوبی ۲۷۰ میلیون مترمکعب در روز بود که اکنون ظرفیت تولید بیش از دو برابر شده است و با کشور قطر در برداشت از میدان مشترک برابر هستیم.
وی به بهود تولید دیگر محصولات اشاره کرد و افزود: در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی و میعانات گازی از میزان ۱۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۳۴ میلیون تن در سال ۹۶ رسیدیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در کنار شاخص‌های تولید نگاه ویژه‌ای نیز به مسئولیت‌های اجتماعی خود داشته‌ایم که می‌توان به حمایت از ورزش، فرهنگ، هنر، علم و آموزش و . . . در استان بوشهر اشاره کرد.
یوسفی افزود: بهبود وضعیت اشتغال نیروهای بومی، توسعه زیرساخت‌ها، برگزاری کلاس‌های کنکور و طرح تقویت بنیه علمی، حمایت از هنرمندان و ورزشکاران و رسانه‌ها از دیگر اقدامات مهم در پارس جنوبی بوده است.

 

صنایع پائین‌دستی در پارس جنوبی حمایت می‌شوند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: توسعه صنایع پائین‌دستی در پارس جنوبی حمایت می‌شود.

به گزارش فرینا، مهدی یوسفی در بازدید از شرکت اهتمام جم افزود: در راستای توسعه صنایع پائین دستی تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و شاهد حضور صنایع در این منطقه هستیم و حمایت مناسب برای حضور این صنایع داریم.

یوسفی از تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنایع پایین دستی خبر داد و گفت: توسعه صنایع پایین دستی می‌تواند علاوه بر افزایش درآمدها در راستای تامین نیازهای جامعه نیز موثر واقع شود.

وی افزود: با تدابیر مقام عالی وزارت زنجیره صنایع بالادستی در پارس جنوبی در حال تکمیل شدن است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: از این رو برنامه‌ریزی‌های گسترده برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هدف تسهیل شرایط ‏راه اندازی صنایع پایین دستی و کمک به ایجاد اشتغال پایدار صورت گرفته است.

یوسفی افزود: امیداوریم در دولت دوازدهم شاهد افزایش چشمگیر تقاضا و حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه صنایع پایین دستی در این منطقه باشیم.




 

امتیاز به خبر :