ساخت نخستین مسجد روی آب کشور در کیش

کلنگ احداث نحستین مسجد روی آب کشور به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مذهبی در کیش به زمین زده شد.

به گزارش فرینا، به نقل از کیش پرس، کلنگ احداث نخستین مسجد روی آب کشور با حضور امام جمعه کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی کیش و جمعی از مدیران و معاونان سازمان در منطقه غرب جزیره کیش و نزدیکی کلبه هور به زمین زده شد.

در این مراسم امام جمعه کیش با تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در توسعه جزیره کیش در تمامی بخش ها به ویژه اجرای پروژه های مذهبی گفت: این مسجد در آینده یکی از مجموعه مساجدی در کیش و منطقه خواهد شدکه جنبه عبادی و گردشگری با همزمان خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم با تقدیر از همراهی و همکاری امام جمعه کیش طی 4 سال گذشته گفت: امروز شاهد آغاز پروژه مذهبی زیبایی که می تواند علاوه بر جایگاه مذهبی جایگاه ویژه ای در امر گردشگری داشته باشد هستیم.

علی اصغر مونسان افزود: این پروژه که در غرب جزیره یکی از بخش های حساس و ویژه گردشگری کیش است انجام خواهد شد.

مونسان با بیان اینکه ایده اولیه این طرح توسط امام جمعه کیش سال گذشته مطرح و مورد استقبال مسئولان سازمان قرار گرفته است گفت: با توجه به اینکه این مسجد درون آب ساخته خواهد شد نیاز به تمهیدات ویژه ای بود که توسط معاونت عمرانی پیگیری و مجوزهای لازم دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه روند احداث رسمی این مسجد از اواخر مرداد ماه سال جاری آغاز خواهد شد افزود: اسکله این مسجد به صورت تک پایه و به طول 120 متر و عرض 6 متر می باشدو مسجد با مساحت شمسه 1280 متر مربع که درون آب قرار گرفته ، در دوطبقه و با مساحت 170 متر مربع در بازه زمانی کوتاهی ساخته می شود.

مدیرعامل سازمان با تاکید بر اینکه بخش روی آب مسجد توسط سازمان منطقه آزاد کیش احداث می شود. گفت: فضاهای پشتیبان مسجد در ساحل قرار دارد و طراحی هایی نیز در راستای خودکفایی مسجد در بحث هزینه های جاری انجام شده است که توسط بخش خصوصی اجرا می شود.

امام جمعه کیش نیز در این مراسم افزود: با توجه به ویژگی گردشگری کیش نیاز به وجود این مسجد به عنوان جایگاه گردشگری مذهبی در کیش احساس می شد تا گردشگری به سمتی هدایت شود تا در سایه معنویت قرار گیرد.

حجت الاسلام حسن علیدادی گفت: این مسجد زیبا در نقطه ای بسیار حساس به لحاظ گردشگری در حال احداث است و امید است با همه مجوزهای لازم که در ساخت این مسجد باید دریافت شود در آینده نزدیک شاهد ساخت اولین بخش از این مسجد باشیم.

علیدادی با اظهار خرسندی از اینکه بخش قابل توجهی از روند احداث این پروژه توسط سازمان انجام خواهد شد افزود: ساخت بخش دیگری از مسجد که به عنوان پشتیبان برای مسجد احداث می شود در خشکی توسط یکی از خیرین بر عهده گرفته شده است.

امام جمعه کیش ادامه داد: ساخت این مسجد در این بخش از جزیره با رعایت اصول زیست محیطی و ایمنی موجب توسعه و رونق این بخش از جزیره کیش خواهد بود.



 

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :