منطقه آزاد ارس | برگزاری نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی در نوردوز

نخستین جلسه بررسی برنامه های اقتصاد مقاومتی مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیر مرکز نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس در ابتدای این جلسه، ضمن برشمردن پتانسیل بالای محصولات کشاورزی و بومی زون نوردوز عنوان کرد: کشت و توسعه اراضی زیرکشت انار، انجیر، زردآلو و برنج درجه یک از جمله محصولاتی هستند که می توانند به توسعه اقتصادی نوردوز منجر شوند. 
احمد حسن نژاد در ادامه با اشاره به محدودیت های زیست محیطی در واگذاری اراضی، گفت: می توان با لحاظ نمودن موارد اشاره شده در واگذاری اراضی به سرمایه گذاران، علاوه بر جلوگیری از مشکلات زیست محیطی از توسعه محصولات بومی این منطقه نیز حمایت کرد. 
وی افزود: کشاورزی، صادرات و تجارت از جمله طرحهایی است که مرکز نوردوز در راستای اقتصاد مقاومتی بر روی آنها برنامه ریزی می کند.
مسئول پیشبرد برنامه های اقتصادی و مقاومتی سازمان منطقه آزاد ارس نیز در ادامه این جلسه، ایجاد مجتمع بسته بندی محصولات کشاورزی و باغی در مرکز نوردوز را ضروری دانست. 
تورج ساکت خاطرنشان کرد: این کار می تواند با اولویت محصولات و تولیدات منطقه و با محوریت صادرات این محصولات و جذب سرمایه گذاری جهت فرایندبسته بندی محصولات موردنیاز کشورهای ارمنستان و حوزه قفقاز، صورت گیرد. 
همچنین در این جلسه، مدیر صنایع سازمان منطقه آزاد ارس از دستور مدیرعامل سازمان در مورد واگذاری فضاهای متعلق به منطقه آزاد ارس در مرکز نوردوز به اهالی بومی منطقه خبر داد. 
علی احسانی گفت: سازمان منطقه آزاد ارس در مورد واگذاری اماکن، اراضی و ایجاد اشتغال و توسعه پایدار برنامه های خوبی را تدارک دیده است و با رعایت اولویت اهالی بومی منطقه می توان امیدوار بود که توسعه مرکز نوردوز شتاب بیشتری به خود بگیرد. 
گفتنی است، نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی مرکز نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس با حضور جمعی از مدیران ، مسئولین و کارشناسان سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد.

امتیاز به خبر :