راه‌اندازی منطقه ویژه بجنورد در آینده نزدیک

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در آبنده نزدیک خبر داد.

به گزارش فرینا، سیاوش وحدت گفت: 14 شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در استان فعالیت دارند که 3754 نفر در واحدهای صنعتی این مجموعه‌ها به فعالیت اقتصادی اشتغال دارند.

وحدت افزود: واحدهای تولیدی و اقتصادی در شهرک‌های صنعتی با ظرفیت بین 35 تا 50 درصد فعالیت می‌کنند. هدف‌گذاری صادرات صنایع کوچک استان در سال جاری 13 میلیارد دلار است که 2 میلیون دلار آن٬ سهم فرش٬ آبنبات و پلاستیک است.

وی گفت: نیازهای فن‌آورانه استان در دوره‌های مختلف شناسایی شده و تاکنون 850 نفر از افراد متمایل به فعالیت تولیدی در استان آموزش دیده‌اند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی افزود: شهرک کارگاهی استان برای تولید فرش در نظر گرفته شده ولی متاسفانه به دلیل عدم صادرات این کالا و عدم رغبت تولیدکنندگان استقبال خوبی از واحدهای فرش‌بافی نشده است. همچنان اولویت اصلی ما در شهرک کارگاهی استان فرش است ولی به دلیل طرح‌های قدیمی که مورد پسند بازار نیست٬ این کالای حیاتی در مجموعه کارگاهی استقبال لازم را ندارد. برای قالی بافان استان طرح های ویژه ای داریم و از آنها به طور کامل حمایت می کنیم

وحدت از راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فاز اول این منطقه با 49 هکتار عملیاتی شده و هم اکنون در حال احداث زیربناها و تأسیسات آن هستیم. واحدهای گمرک استان نیز به‌زودی در منطقه ویژه اقتصادی مستقر می‌شود.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی میزان اعتبار لازم برای راه‌اندازی کامل منطقه ویژه اقتصادی را٬ 80 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این طرح حداقل 6 سال زمان لازم دارد. تور بازدید واحدهای صنعتی استان برای خبرنگاران و رسانه‌ها به زودی در مجموعه شهرک‌های صنعتی اسفراین برگزار می‌شود.



 

امتیاز به خبر :