یک ماه آموزش بلد بومی برای 80 نفر از راهنمایان گردشگری قشم

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم از پایان دوره یک ماهه کارگاه های آموزشی بلد بومی راهنمایان گردشگری جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری گفت: راهنمایان گردشگری از پایه های اصلی صنعت گردشگری جهان هستند که خوشبختانه در جزیره های زیبای  قشم هرمز و هنگام نیز با حضور بیش از یکصد عضو فعال در قالب انجمن پویا و پرتلاش راهنمایان گردشگری به فعالیت های ارزنده ای می پردازند.
وی افزود: به منظور معرفی جاذبه های گردشگری و آشنایی با اصول و قواعد استاندارد و شایسته راهنمایان گردشگری، دوره آموزشی یک ماهه بلد محلی و بومی را با مدیریت خوب هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری جزیره قشم و همکاری موسسه آموزشی، پژوهشی و گردشگری مشق آفرینان برگزار نمودیم در پایان کلیه شرکت کنندگان در این دوره آزمون علمی شرکت کردند که در صورت کسب نمرات و امتیازات ضروری،  گواهینامه معتبر دریافت خواهند نمود.
جعفری افزود: سطح کیفی این دوره با توجه به بهره مندی از کلیه بایسته های علمی، عملی و تجربی در شرایط مطلوب بود و مطمئنا در آینده نزدیک آثار و نتایج ارزشمند این دوره بسیار خوب در گردشگری بومی، آیینی جزایر قشم هرمز و هنگام مشاهده خواهد شد.
جعفری ضمن اعلام  شرکت 80 نفر در این دوره آموزشی بلد بومی و بهره گیری از دانش و تجربه اساتید  متخصص گفت: راهنمایان ضمن آشنایی با صنعت گردشگری و مبانی اکوتوریسم، اخلاق حرفه ای گردشگری، فن بیان با مفاهیم تخصصی میراث فرهنگی، میراث زمین شناسی ژئوپارک،گردشگری دریایی، پرنده نگری و همچنین کمکهای اولیه آشنا شدند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم تاکید کرد: با توجه به استقبال و حضور گسترده دانشجویان گردشگری، مدیران اقامتگاه های محلی و سایر علاقمند در این کلاس ها برگزاری این دوره های آموزشی در طرح درس مشخص با همکاری انجمن راهنمایان گردشگری جزیره قشم در سال جاری باز هم ادامه خواهد داشت.
وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم به منظور افزایش سطح کیفی استاندارد های گردشگری جزایر و حمایت از اعضا آموزش دیده و توانمند انجمن راهنمایان گردشگری تمامی هتل ها، اماکن اقامتی،  آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی را در اجرای تمامی تورها و بسته های گردشگری خود ملزم به بهره گیری از راهنمایان گردشگری آموزش دیده و مورد تایید انجمن راهنمایان گردشگری قشم نموده است.

امتیاز به خبر :