موفقیت یک شرکت دانش بنیان مستقر در منطقه آزاد ارس

عنوان نخست جشنواره اختراعات و ابتکارات منطقه ای رویش البرز به اختراع «کیسه نانو کامپوزیت مخصوص اتوکلاو بیمارستان» رسید که توسط شرکت دانش بنیان نانوپلاست جلفا ارس، تولید می شود.

به گزارش فرینا، مدیرعامل شرکت نانوپلاست جلفا ارس با اشاره به برگزاری این جشنواره، گفت: در جشنواره اختراعات و ابتکارات منطقه ای رویش البرز که در اردبیل برگزار شد، اختراع «کیسه نانو کامپوزیت مخصوص اتوکلاو بیمارستان» توانست در بین 68 اختراع راه یافته به جشنواره، عنوان نخست را کسب کند.
بهزاد غفارزاده با اشاره به مراحل برگزاری جشنواره، تصریح کرد: این جشنواره در مرحله اول با ارائه مستندات اختراعات پذیرفته شده، آغاز شد و در نهایت 11 طرح به مرحله پایانی راه یافت. در بین 11 طرح نهایی نیز اختراع شرکت نانوپلاست جلفای ارس، نظر هیئت داوران را به خود جلب کرد.
وی در مورد شاخصه های انتخاب اختراع برتر، خاطرنشان کرد: طرح هایی در این جشنواره شرکت داده شده بودند که از فناوری های پیشرفته برخوردار بوده و قابلیت تولید به صورت محصول نهایی را داشته باشند.
غفارزاده افزود: کیسه نانو کامپوزیت مخصوص اتوکلاو بیمارستان هم اکنون در ایران تولید می شود و این شرکت دومین شرکت در جهان است که به تکنولوژی تولید این محصول دست پیدا کرده است.
وی در ادامه گفت: پیش از این، محصول مورد نیاز کشور از آمریکا وارد می شد اما هم اکنون شرکت نانوپلاست جلفا ارس می توان نیاز بازار داخلی را تامین کند.
این فعال حوزه دانش بنیان در مورد مزایای این محصول، اظهار کرد: کیسه های نانو کامپوزیت وارداتی به قیمت 2000 تومان در بازار ایران عرضه می شد اما محصولات تولیدی این شرکت به قیمت 400 تومان به فروش می رسد که علاوه بر قطع نیاز کشور از واردات می تواند هزینه های بیمارستانی را پایین بیاورد.
غفارزاده تاکید کرد: علاوه بر مقاومت این کیسه ها در دمای 120 تا 130 درجه، مزایای دیگری نیز نسبت به محصول وارداتی دارند که از آنجمله می توان به داشتن خاصیت آنتی باکتریالی و مقاوت بیشتر در برابر نیروهای کششی و فیزیکی اشاره کرد.
وی هدف آینده این شرکت را صادرات عنوان کرد و گفت: با توجه به هزینه پایین تولید این کیسه ها در ایران، می توان امیدوار بود که بخش اعظمی از بازار جهان که قبلا در اختیار آمریکا بود، به ایران اختصاص پیدا کند.
گفتنی است، جشنواره اختراعات و ابتکارات منطقه ای رویش البرز به میزبانی اردبیل و در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

امتیاز به خبر :