خدمات دهی به 115 گردشگر سلامت در بیمارستان کیش

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در 4 ماه نخست امسال پذیرای 115 گردشگر سلامت بوده است.

به گزارش فرینا، در 4 ماه نخست امسال یکصد و پانزده گردشگر داخلی و خارجی از خدمات درمانی پیشرفته در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره کیش استفاده کردند.
بنا بر این گزارش این گردشگران سلامت بیشترین مراجعه را به بخش های اورژانس، بستری، پاراکلینیک، سی سی یو و آی سی یو داشته اند.
با توجه به حضور پزشکان متخصص در رشته های مختلف در بیمارستان کیش این گردشگران که برای استفاده از خدمات پزشکی و درمانی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش به این جزیره سفر کرده اند بیشترین مراجعه را به متخصصان طب اورژانس، جراح عمومی، ارتوپدی، داخلی، گوش و حلق و بینی و جراحی های زیبایی، کاشت مو، مغز و اعصاب، اورولوژی و زنان و زایمان داشته اند.
بدون شک حرکت مستمر و هدفمند جزیره کیش در راستای فراهم شدن امکانات مناسب و جاذبه های نوین گردشگری در این منطقه و اعتباری که این جزیره زیبای مرجانی در میان گردشگران داخلی و خارجی کسب کرده است موجب رشد شمار گردشگران شده است. البته در چند سال گذشته گردشگری سلامت هم مقوله ای بوده است که با جدیت از سوی مسئولان منطقه پیگیری شده است.
بهره مندی از امکانات درمانی و بیمارستانی مجهز همراه با محیطی آرام در کنار امکانات تفریحی و توریستی از مهم ترین مولفههای توسعه گردشگری سلامت است که با توجه به پتانسیل های موجود، می توان گفت جزیره کیش در این مسیرحرکتی مطمئن و مستمر را آغاز کرده و با سرعت پیش می رود تا سهم کشورمان را از بازار پر رونق گردشگری سلامت در منطقه افزایش دهد. بر اساس آمارهای جهانی از گردشگران سلامت بین المللی می توان بازار کشورهای عربی را پر جاذبه ترین دانست. جمعیت 245 میلیون نفری 17 کشور عرب و فقدان خدمات تخصصی کافی موجب شده سالانه هزاران بیمار از این کشورها راهی دیگر نقاط جهان شوند.
در این میان ایران با داشتن پزشکان متخصص و متبحر، هزینه های پایین درمان، برخورداری از منابع طبیعی و اقلیم مناسب، مقصدی مطلوب برای گردشگران سلامت است و خوشبختانه جزیره کیش که در خلیج فارس نیز واقع شده با توجه به همجواری دارای مزیت رقابتی است. در کنار امکانات مناسب اقامتی و پذیرایی و هتل های مجهز، نبود ترافیک در جزیره، هوای مطلوب، امنیت، فضاهای تفریحی و گردشگری و هزینه های پایین درمان و مهمتر از همه اعتماد به پزشک ایرانی از ویژگی های جزیره کیش در دستیابی به جایگاهی برتر در زمینه گردشگری سلامت در منطقه است که این جزیره را به محیطی کاملا مناسب برای جذب توریسم درمانی تبدیل کرده است.
مهم تر اینکه طرح تجهیز و توسعه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره کیش و تعامل با نخبگان پزشکی و برترین متخصصان رشته های مختلف پزشکی از جمله اقدامات مهمی بوده است که در جهت تامین زیر ساخت های توسعه گردشگری سلامت در کیش انجام شده است. در حال حاضر بیمارستان کیش مجهز به مرکز بین المللی کبد و هپاتیت است و کلینیک های مجهز پوست و زیبایی و مشاوره ژنتیک، اطفال و چشم از دیگر ویژگی های بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش است.
در حال حاضر این مرکز درمانی 64 تختخوابه مجهز به امکانات لازم بوده. بخشهای تخصصی و مراقبت های ویژه همچون ICU، CCU، مراقبت های ویژه اطفالNICU ، بخش های آندوسکوپی، کلونوسکوپی، لاپاراسکوپی، پوست، مو و زیبایی، کلینیک و مرکز بیماری های کبدی در خاورمیانه، نصب سیستم های تصویر برداری پانورکس، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، سنجش تراکم استخوان، فیبرو اسکن برای بیمارهای کبد از جمله بخش های تخصصی است که در مدت 3 سال و نیم گذشته در این بیمارستان ایجاد شده است.
اینک با فراهم شدن امکان ارائه خدمات و استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش هر روزه بر شمار گردشگران خارجی که از کشورهای منطقه برای خدمات درمانی به این جزیره زیبای مرجانی سفر می کنند افزوده می شود. روندی که بی شک با همت و عزم ملی ادامه می یابد تا کیش نخستین و تنها انتخاب گردشگران سلامت در منطقه خلیج فارس و آسیای میانه باشد.

امتیاز به خبر :