برگزاری همایش تغذیه کودکان در شهر درگهان

مدیرسلامت، ورزش، امور اجتماعی و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری همایش تغذیه کودکان در شهر درگهان خبر داد.

به گزارش فرینا، عباس براهیمی گفت: مادران درگهانی مخصوصا زنانی که فرزندان خردسال دارند از این همایش استقبال کردند.

براهیمی افزود: این همایش با مشارکت موسسه همیاران همراز سلامت درگهان و با حضور دکتر عبدالباسط خطیبی زاده متخصص کودکان برگزار شد.

به گفته دکتر براهیمی حفظ سلامت جسمی و روانی خانواده از مهمترین اولویت های مدیریت ورزش، سلامت و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم است و برگزاری این همایش نیز در ادامه برنامه هایی است که برای حفظ سلامت خانواده و جامعه اجرا می شود.

مدیر سلامت، ورزش و امور اجتماعی و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برگزاری همایش های اینچنینی با هدف حفظ سلامت افراد خانواده در تمامی  سراسر جزیره برگزار خواهند شد .

 شایان ذکر است در سال 95حسب آمار رسمی شبکه بهداشت و درمان 69 کودک زیر 5 سال بعلت سهل انگاری وضعف سواد سلامت و فقدان دانش فرزند پروری ومهارت زندگی در قشم فوت شدند و به باور کارشناسان سلامت حدود 70 کودک چند ماهه نیز که به مرحله اخذ شناسنامه نرسیده بودند و پرونده رسمی فوت آنان ثبت نشده است در سال 95 جان خود را از دست داده اند آمار139 فوت کودک زیر 5 سال در یکسال برای قشم جزیره ای برای کودکان قابل قبول نیست و باید جهشی در دانش سلامت و مشاوره برای والدین برنامه ریزی و مدیریت کرد.

در پایان این همایش مدیر سلامت، ورزش و امور اجتماعی و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم از زحمات آقای دکتر خطیبی زاده و موسسه همیاران همراز سلامت روان درگهان تقدیر و تشکر کرد.

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :