افزایش 6 میلیون نفری ترابری مسافر در بنادر قشم

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری بیش از دو میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی و ترابری ۵,۹ میلیون نفرـ سفر در بنادر جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس طی چهار ماه اخیر خبر داد.

به گزارش فرینا، سید باقر موسوی ضمن تشریح آمار عملکرد بنادر قشم طی دوره زمانی چهار ماهه نخست سال ۹۶ گفت: طی این مدت، دو میلیون و ۱۷۳ هزار و ۷۳۸ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.
موسوی افزود: از این رقم، دو میلیون و ۱۳۰ هزار و ۲۱۸ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و۴۳ هزار و ۵۲۰ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

صادرات و واردات بیش از ۳۵ هزار تن کالا
وی به صادرات و واردات حدود ۳۵هزار و ۴۴۸ تن کالای غیرنفتی در بنادر این جزیره طی مدت یاد شده اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، پنج هزار و ۱۳۴ تن کالای صادراتی و ۳۰ هزار و ۳۱۴ تن محموله های وارداتی طی این مدت صورت گرفت.
مدیراداره بنادر و دریانوردی قشم حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر این جزیره را بالغ بر دو میلیون تن اعلام کرد.

ترابری۵,۹ میلیون نفر سفر طی چهار ماه
موسوی همچنین به کارنامه فعالیت های مسافری در جزیره قشم نیز اشاره کرد و گفت: ترابری پنج میلیون و ۹۶۳ هزار و ۲۲۸ نفرـ سفر در بنادر مسافری قشم به ثبت رسید.

جابجایی ۱۴۰۰ نفر گردشگر با کشتی کروز سانی
وی با اشاره به فعالیت کشتی کروز سانی ، گفت: طی چهار ماه اخیر، تعداد یکهزار و ۳۵۸ نفر مسافر و گردشگر از طریق این کشتی تفریحی و گردشگری سفر دریایی ایمن بین جزایر کیش و قشم را تجربه کردند.

تخلیه و بارگیری حدود ۲۳۰۰ TEUکانتینر
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان گفت: طی این مدت، دو هزار و ۲۶۳ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد.


 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :